نمایندگان کنگره خواستار حذف نهادهای فلسطینی از لیست تروریسم اسرائیل شدند

© Sputnik / Stringer /  مراجعه به بانک تصاویر نمایندگان کنگره خواستار حذف نهادهای فلسطینی از لیست تروریسم اسرائیل شدند
نمایندگان کنگره خواستار حذف نهادهای فلسطینی از لیست تروریسم اسرائیل شدند - اسپوتنیک ایران  , 1920, 20.07.2022
اشتراک
جمعی از سناتورهای آمریکایی از آنتونی بلینکن خواستند تا نام نهادهایی حقوق بشری فلسطین در لیست "تروریسم" را حذف کند.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از القدس العربی، ۲۲ نماینده کنگره آمریکا، از آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا، خواستند تا با اقدام تل آویو در درج نام شش نهاد برجسته حقوق بشری فلسطینی به عنوان "نهادهای تروریستی" مخالفت کند.
اکتبر سال گذشته، مقامات اسرائیلی، شش نهاد حقوق بشر فلسطینی را به عنوان "سازمان های تروریستی" طبقه بندی کردند.
در نامه‌ای که توسط آیانا پرسلی نماینده کنگره و ۲۱ عضو دیگر ارسال شد، آمده است که شش سازمان حقوق بشری فلسطین مستقیماً با زنان و دختران فلسطینی، کودکان، خانواده‌های کشاورزان فلسطینی، زندانیان و فعالان جامعه مدنی سرو کار دارند.
بنا بر گزارش ها، در این نامه از وزیر امور خارجه آمریکا خواسته شده که ظرف ۳۰ روز گزارشی را به کنگره ارائه کند و خاطرنشان شده که دولت اسرائیل در ارائه مدارک کافی مبنی بر ارتباط سازمان‌های حقوق بشری مذکور با "فعالیت های تروریستی" قصور کرده است.
همچنین تاکید شده که این تصمیم با هدف سرکوب جامعه مدنی فلسطین و فعالیت قانونی در زمینه حقوق بشر در کرانه باختری اشغالی انجام شده است.
این نامه توسط بیش از ۱۴۰ سازمان آمریکایی از جمله "دیده‌بان حقوق بشر، عفو بین الملل، شبکه سازمان‌های فلسطینی آمریکایی، سازمان جی استریت، سازمان موو آن، مرکز حقوق قانون اساسی، موسسه عرب آمریکایی و صدای یهودیان برای صلح و کمیته خدمات دوستان آمریکایی" حمایت شد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала