رسانه ها: کسینجر به بایدن نسبت به رویارویی ابدی با چین هشدار داد

© Sputnik / Michael Klimentyevرسانه ها: کسینجر به بایدن نسبت به رویارویی ابدی با چین هشدار داد
رسانه ها: کسینجر به بایدن نسبت به رویارویی ابدی با چین هشدار داد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 20.07.2022
اشتراک
بلومبرگ در مقاله ای نوشت: کسینجر وزیر خارجه سابق آمریکا به بایدن نسبت به رویارویی ابدی با چین هشدار داده است.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از بلومبرگ، هنری کسینجر وزیر امور خارجه سابق آمریکا، معتقد است که رویارویی های مداوم واشنگتن با پکن به جلوگیری از "هژمونی" چین و عادی سازی روابط کمکی نمی کند.
به گفته کسینجر، جو بایدن رئیس جمهور ایالات متحده، باید اطمینان حاصل کند که سیاست داخلی در "اهمیت درک انعطاف پذیری چین" دخالت نمی کند.
کسینجر در مصاحبه ای گفت: بایدن و دولت های قبلی بیش از حد تحت تأثیر جنبه های سیاسی داخلی دیدگاه ها در مورد چین قرار گرفته اند... البته، مهم است که از هژمونی چین یا هر کشور دیگری جلوگیری شود... این چیزی نیست که بتوان با آن تقابل های بی پایان به دست آورد.
پیش از این، این سیاستمدار گفته بود که روابط خصمانه فزاینده بین ایالات متحده و چین خطر ایجاد یک "فاجعه جهانی قابل مقایسه با جنگ جهانی اول" را دارد.
آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه ایالات متحده در ۲۶ می، در سخنرانی در مورد مسیر واشنگتن نسبت به چین، گفت که ایالات متحده چین را به عنوان "جدی ترین چالش بلندمدت" برای نظم بین المللی می بیند.
وی همچنین از ایجاد ساختار جدیدی در وزارت امور خارجه برای هماهنگی و اجرای سیاست های مرتبط با چین خبر داد و گفت این ساختار "خانه چین" نامیده می شود.
وانگ ونبین سخنگوی وزارت خارجه چین، در واکنش به اظهارات بلینکن، از ایالات متحده خواست که "تهدید چین" را افزایش ندهد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала