رسانه ها: آمریکا نقش رهبری در بحران سوریه را به روسیه و ایران واگذار می کند

© Sputnik / Sergei Savostyanov/Pool /  مراجعه به بانک تصاویر ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه و ابراهیم رئیسی رئیس جمهور ایران پیش از دیدار در تهران
ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه و ابراهیم رئیسی رئیس جمهور ایران پیش از دیدار در تهران - اسپوتنیک ایران  , 1920, 20.07.2022
اشتراک
واشنگتن پست: ایالات متحده در بحران سوریه نقش رهبری را به روسیه و ایران واگذار می‌کند.
به گزارش اسپوتنیک، ایالات متحده از حل و فصل بحران سوریه دور می شود و نقش های اصلی را به ایران و روسیه می دهد. این نظر توسط جاش روگین، ستون نویس واشنگتن پست در مقاله ای که روز چهارشنبه منتشر شد، بیان شد.
به گفته نگارنده، سفر جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا به کشورهای خاورمیانه نشان داد که دولت وی از هرگونه ادعای رهبری آمریکا در حل بحران سوریه دست برداشته است. به گفته روگین، چنین سیاستی "منافع ایالات متحده و منطقه را تضعیف می کند" و ممکن است به این واقعیت منجر شود که امنیت در آن توسط روسیه و ایران تعیین شود.
ناظر خاطرنشان کرد که در طول این سفر، بایدن هرگز به طور علنی به سوریه اشاره نکرد. رئیس جمهور آمریکا همچنین پیشنهاد جدیدی برای حل بحران ارائه نکرد و اقداماتی برای جلوگیری از حملات ترکیه به تشکیلات کرد مورد حمایت ایالات متحده انجام نمی دهد، اگرچه خود در طول مبارزات انتخاباتی از دونالد ترامپ به دلیل عدم اقدام در این زمینه انتقاد کرد. روگین در پایان گفت: "دیپلماسی در دست روسیه و ایران است که این هفته با ترکیه درباره موضوع سوریه دیدار می‌کنند و آمریکا بر سر میز مذاکره نیست."
به عنوان بخشی از تور خاورمیانه، بایدن از اسرائیل، کرانه باختری رود اردن و عربستان سعودی در 13 تا 16 ژوئیه بازدید کرد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала