دیدار رئیس ستاد کل نیروهای مسلح ایران و فرمانده نیروی دریایی عمان

CC BY 4.0 / Tasnim News Agency / سرلشکر محمد باقری، رئیس ستاد کل نیروهای مسلح ایران
سرلشکر محمد باقری، رئیس ستاد کل نیروهای مسلح ایران  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 20.07.2022
اشتراک
رئیس ستاد کل نیروهای مسلح ایران و فرمانده نیروی دریایی سلطنت عمان با یکدیگر دیدار و گفت‌و‌گو کردند.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از روابط عمومی نیروهای مسلح ایران، سردار محمد باقری، رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در دیدار با دریابان سیف بن ناصر الحربی، فرمانده نیروی دریایی سلطنت عمان، با اشاره به اهمیت روابط نظامی دو کشور بیان داشت: ایران و عمان از دیرباز دارای روابط نظامی مطلوب بوده‌اند و امروز نیز این روابط در ابعاد مختلف در حال گسترش است.
سرلشکر باقری تصریح داشت: به حمدالله سیاست های کشور عمان متعادل است و امروز هماهنگی لازم در حوزه های سیاسی و فرهنگی بین دو کشور وجود دارد. در مسائل مربوط به امنیت منطقه و سایر موارد، سیاست های دو کشور هماهنگ و همسو است.
رئیس ستاد کل نیروهای مسلح ایران گفت: تنگه هرمز و دریایی عمان به عنوان منطقه مشترک برای هر دو کشور دارای اهمیت حیاتی است و یکی از زمینه های همکاری نزدیک دو کشور محسوب می شود و امروز ناوگان های ما در سواحل دو کشور رفت و آمد دارند و ما از نیز از میزبانی شما نسبت به شناورهای نیروی دریایی ایران در بنادر عمان قدردانی می کنیم.
سرلشکر محمد باقری رئیس ستادکل نیروهای مسلح ایران با ارتشبد حلوصی آکار وزیر دفاع ترکیه - اسپوتنیک ایران  , 1920, 19.07.2022
وزیر دفاع ترکیه با سرلشکر باقری دیدار کرد
وی افزود: حدود 16 سال است که روابط بین نیروهای مسلح دو کشور در قالب ارتباط مشترک ادامه دارد و به طور منظم جلسات و رفت و آمدها برقرار است و ثبات نظامی دو کشور حکایت از نزدیکی علائق دو کشور است. جمهوری اسلامی ایران در راستای توسعه روابط با کشورهای همسایه گام برمی دارد و به همین جهت ما در حوزه روابط دو کشور به ویژه روابط میان نیروهای مسلح دو کشور هیچگونه محدودیتی را قائل نیستیم.
سرلشکر باقری بیان داشت: کمیته های سه گانه ای که در جهت کارگروه روابط دو کشور فعالیت می کنند امروز وضعیت مطلوبی دارند و در ماههای اخیر دو اجلاس در تهران و یک نشست در کشور عمان برگزار کرده اند و این روابط می تواند روز به روز توسعه بیشتری پیدا کند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала