کاخ سفید: پهپادهای ایران توانمندی‌های مهلکی دارند

© AP Photo / Susan Walshجان کربی سخنگوی وزارت دفاع آمریکا
جان کربی سخنگوی وزارت دفاع آمریکا - اسپوتنیک ایران  , 1920, 20.07.2022
اشتراک
هماهنگ کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت ملی کاخ سفید اظهار داشت که ایرانی‌ها توان تولید داخلی پهپاد را دارند و این پهپادها توانمندی‌های مهلکی دارند.
به گزارش اسپوتنیک، جان کربی، هماهنگ کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت ملی کاخ سفید در یک کنفرانس خبری در پاسخ به سوالی مبنی بر این که جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی آمریکا گفته بود ایران قرار است پهپادهایی با قابلیت حمل سلاح به روسیه بفروشد و نیروهای روسی را برای استفاده از آن‌ها آموزش بدهد، آیا آمریکا اطلاعی دارد که این آموزش‌ها آغاز شده است یا نه و آیا ایران واقعا این پهپادها را به روسیه داده است، گفت: ما اطلاعی نداریم که فروش[این پهپادها] واقعا انجام شده است یا نه. بنابراین، هیچ سرنخی نداریم که آموزشی به آن‌ها داده شده است یا نه. نمی‌خواهم در این زمینه وارد جزئیات شویم.
آمریکا تهدید کرد اگر ایران به روسیه پهپاد تحویل دهد تحریم خواهد شد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 19.07.2022
آمریکا تهدید کرد اگر ایران به روسیه پهپاد تحویل دهد تحریم خواهد شد
کربی افزود: ایرانی‌ها توان تولید داخلی پهپاد را دارند و این پهپادها توانمندی‌های مهلکی دارند. ما خودمان در حملاتی که در عراق و سوریه علیه نظامیان و تاسیساتمان در آن‌جا انجام داده‌اند، شاهدش بوده‌ایم. بنابراین، ما به دقت رصد می‌کنیم.
هماهنگ کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت ملی کاخ سفید درباره احیای توافق هسته‌ای تصریح کرد: دولت آمریکا به دنبال بازگشت به برجام است. توافق با ایران برای جلوگیری از دست‌یابی این کشور به یک سلاح اتمی است. هدف این است. شما در سفر رییس جمهور [به خاورمیانه] آن را شنیده‌اید. حل کردن هیچ چیز با وجود دست‌یابی ایران به یک سلاح اتمی آسان‌تر نخواهد شد. بر عهده خود ایران است که تصمیم بگیرد آیا می‌خواهد این توافق را انجام دهد یا نه. لغو تحریم‌ها بخشی از آن خواهد بود.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала