پسکوف: در حال فعالیت بر تجارت به ارزهای ملی (میان ایران و روسیه) هستیم

© Sputnik / Sergey Guneev /  مراجعه به بانک تصاویر پسکوف: در حال بررسی تجارت به ارزهای ملی (میان ایران و روسیه) هستیم
پسکوف: در حال بررسی تجارت به ارزهای ملی (میان ایران و روسیه) هستیم  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 20.07.2022
اشتراک
دیمیتری پسکوف سخنگوی کرمیلین در جمع خبرنگاران پس از نشست تروئکای آستانه این بار در تهران در پاسخ به سوال خبرنگاری در خصوص استفاده از ارزهای ملی در تجارت میان تهران و مسکو گفت.
به گزارش اسپوتنیک، دیمیتری پسکوف سخنگوی کرمیلین در جمع خبرنگاران پس از نشست تروئکای آستانه این بار در تهران در پاسخ به سوال خبرنگار اسپوتنیک در خصوص استفاده از ارزهای ملی در تجارت میان تهران و مسکو گفت.
انتقال پول به صورت حساب از طریق ارزهای ملی بین کشورهای ما بیش از یک سال است که بحث و بررسی می شود. مشکل راه اندازی این سازو کار در این سال ها چیست؟ چه زمانی باید منتظر اجرای آن از جمله ادغام سیستم های پرداخت میر و شناب باشیم، تا روس ها و ایرانی ها بتوانند آزادانه با کارتهای بانکی خود در سفر پرداخت کرده و خرید کنند؟
در حال حاضر ما به شدت در حال کار بر روی افزایش سهم ارزهای ملی در تراز تجاری خود (ایران و روسیه) هستیم. در حال حاضر کاملاً این امر قابل توجه است. هدف اصلی ما ترکیب سیستم های بانکی، سیستم نقل و انتقالات بانکی و غیره است. بنابراین ما می توانیم امتناع سوئیفت را جبران کنیم. در حال حاضر دلار رو به افول است.
ایران و روسیه سعی در کنار گذاشتن دلار و یورو - اسپوتنیک ایران  , 1920, 17.07.2022
گزارش و تحلیل
ایران و روسیه سعی در کنار گذاشتن دلار و یورو
پیش از این در خبرها امده بود که مسکو روند دلار زدایی اقتصاد خود و سیستم مالی را پس از بروز تنش ها در ارتباطات با آمریکا در سال ۲۰۱۴ با هدف عبور از تحریم های آمریکایی آغاز کرده است.
روسیه توافق هایی را در خصوص تعویض ارز با کشورهایی که تنش هایی با آمریکا دارند مانند ایران، چین و ترکیه منعقد کرد. علاوه بر اینکه میزان ذخیره ارزی کشورهای بریکس را افزایش داد تا بدین ترتیب بر تجارت بین این کشورها تاثیر داشته و حجم کلی آن در سال ۲۰۱۸، ۱۲۵ میلیارد دلار شده است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала