سوریه روابط دیپلماتیک خود را با اوکراین قطع کرد

© Sputnik / Valeriy Melnikov /  مراجعه به بانک تصاویر سوریه تصمیم گرفت روابط دیپلماتیک خود را با اوکراین در پاسخ به تصمیم مشابه کی‌یف قطع کند
سوریه تصمیم گرفت روابط دیپلماتیک خود را با اوکراین در پاسخ به تصمیم مشابه کی‌یف قطع کند - اسپوتنیک ایران  , 1920, 20.07.2022
اشتراک
سانا: سوریه تصمیم گرفت روابط دیپلماتیک خود را با اوکراین در پاسخ به تصمیم مشابه کی‌یف قطع کند.
به گزارش اسپوتنیک، سوریه روابط دیپلماتیک خود را با اوکراین قطع کرد. این مطلب را خبرگزاری سانا روز چهارشنبه به نقل از یک منبع در وزارت خارجه سوریه گزارش داد.
این تصمیم در واکنش به اقدام مشابه طرف اوکراینی اتخاذ شد. کی‌یف پس از اینکه سوریه استقلال دونتسک و لوهانسک را به رسمیت شناخت تصمیم به قطع روابط با دمشق گرفت.
در پایان ماه ژوئن مقامات اوکراینی تصمیم خود را برای پایان دادن به روابط با دمشق اعلام کردند. دلیل آن تصمیم سوریه برای به رسمیت شناختن استقلال دونتسک و لوهانسک بود. در کی‌یف، این تصمیم به عنوان یک اقدام غیر دوستانه، تجاوز به حاکمیت و تمامیت ارضی دولت، نقض فاحش قوانین اوکراین و قوانین بین المللی تلقی شد.
وزارت امور خارجه اوکراین نیز گفته بود: "طرف اوکراینی همچنین در حال آغاز رویه برای اعمال تحریم تجاری علیه سوریه و همچنین تصویب سایر تحریم‌ها علیه اشخاص حقوقی و افراد سوری است".
دمشق تصمیم خود را برای به رسمیت شناختن استقلال دونتسک و لوهانسک در 29 ژوئن اعلام کرد. سوریه اولین کشوری بود که پس از روسیه در سطح سازمان ملل متحد چنین قصدی را اعلام کرد.سوریه همچنین توافقاتی را برای تقویت همکاری و برقراری روابط دیپلماتیک با دونتسک و لوهانسک اعلام کرد.
ناتالیا نیکونوروا، رئیس وزارت امور خارجه دونتسک، سپس گفت که روند به رسمیت شناختن از سوی سوریه به شدت ادامه دارد، آنها در زمینه های آموزشی، علمی، پزشکی و سازندگی سیاسی همکاری می کنند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала