راه‌اندازی مرکز تجارت ایران در مسکو

CC BY 4.0 / Tasnim news agency / علیرضا پیمان پاک، معاون وزیر صمت و رئیس سازمان توسعه تجارت ایران
علیرضا پیمان پاک، معاون وزیر صمت و رئیس سازمان توسعه تجارت ایران  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 20.07.2022
اشتراک
علیرضا پیمان پاک، معاون وزیر صمت و رئیس سازمان توسعه تجارت با اعلام اینکه مرکز گسترش تجارت روسیه در ایران فعال شده، اطلاع داد مجوز ایجاد مرکز تجارت ایران در روسیه نیز صادر شده است.
به گزارش اسپوتنیک، علیرضا پیمان پاک گفت:"مرکز گسترش تجارت روسیه در ایران فعال شده است. همچنین مجوز ایجاد مرکز تجارت ایران در روسیه نیز صادر شده و اتاق تعاون متولی آن است. این مجموعه قرار است در حوزه کمک به انتقال ارز، خدمات بیمه‌ای و حقوقی، تبادلات مالی، برقراری ارتباط تجار و تمام اقدامات مورد نیاز تجار برای صادرات و واردات کالا به تجار ایرانی کمک کند. در حقیقت این مجموعه به عنوان سفارت تجاری جمهوری اسلامی ایران در روسیه فعال خواهد شد".
هیئتی از مدیران و کارشناسان گازپروم روسیه در روزهای آینده به ایران سفر می کند  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 20.07.2022
جزئیات بزرگترین سرمایه‌گذاری خارجی در صنعت نفت ایران توسط شرکت گازپروم روسیه
پیمان پاک ادامه داد: پس از ارتباط تجار و برقراری قراردادها دولت باید برخی اقدامات مانند تسهیل انتقال ارز، مسایل گمرکی، حمل و نقل و لجستیک را تسهیل کند. تجاری که علاقه مند به ورود به بازار روسیه هستند باید بدانند که دولت با برنامه وارد شده و قصد حمایت از تجار را دارد.
وی افزود: یکی از موضوعات اصلی بحث لجستیک است. کشتیرانی خزر اقدامات بسیار خوبی انجام داده است و تحولات خوبی رخ داده است. مسیرهای جدید نیز انجام شده است. بحث لایروبی گمرک آستارا نیز مطرح است. سفارش لازم برای خرید کشتی رورو انجام شده است. در حوزه بانکی نیز اقدامات بسیار خوبی با همکاری میربیزنس بانک روسیه انجام شده و هزینه نقل و انتقال ارز به شدت کاهش یافته است. منابعی نیز برای اعتبار خریدار به میربیزنس بانک منتقل خواهد شد. علاوه بر اعتبار، صندوق تضمین صادرات نیز فعال است و به تجار خدمات رسانی خواهد کرد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала