انتقاد نماینده مجلس ایران از آمریکا

CC BY 4.0 / Tasnim News Agency / انتقاد نماینده مجلس ایران از آمریکا
انتقاد نماینده مجلس ایران از آمریکا  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 20.07.2022
اشتراک
موسوی لارگانی: قای آمریکا و اروپا!‏با خروج از ‫برجام‬ میلیاردها دلار به ایران زیان زدید، حال که نفت لازمید می فرمایید ایران باید! به ‫برجام برگردد!
به گزارش اسپوتنیک، سیدناصر موسوی لارگانی نماینده فلاورجان در مطلبی در صفحه توییتر خود نوشت: " آقای آمریکا و اروپا!
‏با خروج از ‫برجام‬ میلیاردها دلار به ایران زیان زدید، حال که نفت لازمید می فرمایید ایران باید! به ‫برجام برگردد!
‏چه بایدی؟
لطف یکطرفه موجب وظیفه است.
‏فعلا خسارات را جبران و تضمین کنید که هوایی نمی شوید تا ببینیم بعد چه می شود!"
اخیرا ند پرایس، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در یک‌ کنفرانس خبری درباره توافق هسته‌ای ایران گفت، ارزیابی آمریکا بر اساس اطلاعات جامعه اطلاعاتی آمریکا، آژانس بین‌المللی انرژی اتمی و متحدان و شرکای آمریکا در سراسر جهان، آمریکا را در مقایسه با وضع فعلی امور، "در موقعیت بهتری در قبال چالش‌های ناشی‌ از برنامه هسته‌ای ایران" قرار می‌دهد.
او با گفتن این که پس از خروج دولت قبلی آمریکا از توافق هسته‌ای در سال 2018، در برنامه‌ هسته‌ای ایران فعالیت‌هایی انجام شده است که در برجام[توافق هسته‌ای] ممنوع بود، مدعی شد که زمان گریز هسته‌ای ایران به چند هفته یا کمتر از آن رسیده است و این "وضعیتی غیرقابل قبول" است.
سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا با تاکید بر این که آمریکا هنوز به دنبال این است که ببیند ایران پایبندی به برجام را از سر می‌گیرد یا نه، گفت: اگر ایران به وضوح نشان دهد که قصدی برای انجام دادن این کار ندارد و توافقی که روی میز است با پیشرفت‌های مداوم ایران در برنامه هسته‌ای‌اش نادیده گرفته شود، ما مسیر دیگری در پیش خواهیم گرفت!
پرایس مدعی شد: ایران این سیگنال را به ما و به بقیه‌ی جهان می‌فرستد که هیچ تمایلی به بازگشت دوجانبه به پایبندی به برجام ندارد.
او در ادامه این کنفرانس خبری با اشاره به این که جو بایدن، رییس جمهور آمریکا متعهد شده است که ایران هیچ وقت به یک سلاح هسته‌ای دست پیدا نکند، گفت: ما همچنان بر این باوریم که دیپلماسی موثرترین و بادوام‌ترین وسیله برای رسیدن به این هدف است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала