وزیر خارجه ایران: اولویت ایران تحکیم روابط با همسایگانش است

© Photo / IRNAحسین امیرعبداللهیان، وزیر خارجه ایران
حسین امیرعبداللهیان، وزیر خارجه ایران  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 19.07.2022
اشتراک
وزیر خارجه ایران بیان داشت: ایران دست های گشوده شده به سوی خود را می فشارد و به سوی تحکیم روابط با همسایگان پیش می رود.
به گزارش اسپوتنیک، حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه ایران در توئیتی در خصوص تحکیم روابط با همسایگان نوشت: "ایران دست های گشوده شده به سوی خود را می فشارد و در اولویت بخشی به همسایگان در سیاست خارجی خود، به سوی تحکیم روابط با همسایگان به پیش می رود. ایران بر مسئولیت کشورهای منطقه در برقراری امنیت و ثبات و همکاری سازنده و ثمربخش در جهت شکوفایی و توسعه اقتصادی فراگیر منطقه تاکید می کند."
اخیرا مقامات برخی کشورهای عربی به برقراری و گسترش روابط حسنه با ایران ابراز امیدواری کرده‌اند. محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان در نشست اخیر جده که با حضور رهبران آمریکا و کشورهای عرب منطقه برگزار شد، گفت که ایران را به همکاری با کشورهای منطقه دعوت می‌کنیم.
فیصل بن فرحان، وزیر خارجه عربستان نیز در اظهاراتی در حاشیه نشست جده تاکید کرد: مذاکرات با ایران مثبت بوده است، ولی هنوز به هدف خود نرسیده است. ما تمایل به برقراری روابط عادی با ایران داریم و دست عربستان همچنان به سمت ایران دراز است. چیزی به نام ناتوی عربی در این نشست مطرح نشد و من نمی‌دانم این اسم را از کجا آورده اند.
وی تاکید کرد: راه حل‌های دیپلماتیک تنها راه حل تعامل با ایران است، ما به شدت به اقدامات چند جانبه باور داریم و از حل و فصل اختلافات از طریق سازمان‌های بین المللی حمایت می‌کنیم.
وزیر خارجه اردن نیز اخیرا بر لزوم برقراری یک روابط خوب و بر اساس حسن همجواری میان کشورهای عربی و ایران تاکید کرده بود.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала