مجوز فیلیمو و نماوا تعلیق شد +عکس

© Fotolia / Andrey Burmakinتلویزیون ابزاری برای جنگ رسانه ای
تلویزیون ابزاری برای جنگ رسانه ای - اسپوتنیک ایران  , 1920, 19.07.2022
اشتراک
عزم جدید ساترا برای برخورد و تعلیق پلتفرم‌های شبکه نمایش خانگی در ایران مورد انتقاد کاربران قرار گزفته است.
به گزارش اسپوتنک، سازمان تنظیم مقررات صوت و تصویر فراگیر در فضای مجازی که به ساترا شهرت پیدا کرده، زیرمجموعه صدا و سیما است. این سازمان با هدف نظارت بر بخش‌‌های مختلف و اعطای مجوز به‌ پلتفرم‌های شبکه خانگی ایجاد شد.
ساترا اعلام کرده که قصد دارد مجوز برخی از پلتفرم‌های VOD مانند فیلیمو و نماوا را به ‌دلیل عدم رعایت قوانین این سازمان تعلیق کند. و به تازگی نامه‌ای از مدیر ساترا به صداوسیما ارسال شده که در بند‌هایی از آن با اشاره به مصوبه شورای فضای مجازی صدا و سیما، به‌ نظر می‌آید که ساترا عزم خود را برای تعلیق و برخورد با پلتفرم‌های شبکه‌ نمایش خانگی به‌ ویژه فیلیمو و نماوا جزم کرده‌ است.
به نوشته برخی از خبرگزاری‌های ایرانی، سازمان صداوسیما در سال‌های اخیر به دلیل انحصار در تولید محتوا هیچ رقیبی در این زمینه نداشت. اما حالا با پیشرفت فضای مجازی و رشد بسترهایی مانند VODها (فیلیمو و نماوا) رقبای پرمخاطب و بیشتری را مقابل خود می‌بیند. و به نظر می‌رسد صداوسیما با تاسیس ساترا به دنبال بازگشت انحصار در این حوزه است و دست به تعلیق ناگهانی مجوز VODها می‌زند.
کاربران و منتقدان به این موضوع عنوان می‌کنند که ساترا بیشتر قصد دارد انحصار را به صدا و سیما در پخش برنامه‌های نمایش خانگی بازگرداند؛ چراکه ساترا براساس وظایفی که برای این نهاد تعیین شده، جلو نمی‌رود. و به‌ جای تسهیل راه برای دیگر پلتفرم‌های نمایش خانگی، قصد تنگ کردن عرصه برای آن‌ها را دارد.از سوی دیگر فیلیمو و نماوا جزو اولین گروه پلتفرم‌هایی بودند که اقدام به دریافت مجوز از ساترا کردند. اما اکنون این سوال مطرح است که چرا ساترا اصرار به تعلیق مجوزهای آن‌ها دارد؟
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала