تجمع اعتراضی علیه حکم دادگاه سوئد علیه حمید نوری

© Africa Studioدادگاه ایران نرگس محمدی را به 10 سال حبس دیگر محکوم کرد
دادگاه ایران نرگس محمدی را به 10 سال حبس دیگر محکوم کرد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 19.07.2022
اشتراک
تجمع اعتراضی به رای ناعادلانه حبس ابد برای "حمید نوری"، عصر سه شنبه (۲۸ تیر۱۴۰۱) مقابل سفارت سوئد در تهران برگزار شد.
به گزارش اسپوتنیک، تجمع اعتراضی به رای ناعادلانه حبس ابد برای "حمید نوری"، عصر سه شنبه (۲۸ تیر۱۴۰۱) مقابل سفارت سوئد در تهران برگزار شد.
در این تجمع، علاوه بر خانواده حمید نوری، تعدادی از دانشجویان، دوستداران و همسایگان او نیز حضور داشتند و با اعتراض نسبت به حکم صادره خواستار آزادی "حمید نوری" شدند.
 وزارت امور خارجه ایران - اسپوتنیک ایران  , 1920, 15.07.2022
احضار کاردار سفارت سوئد به وزارت خارجه ایران در خصوص پرونده حمید نوری
پیش از این در خبرها امده بود که رئیس اداره سوم غرب اروپای وزارت امور خارجه ایران، کاردار سفارت سوئد در تهران را در غیاب سفیر آن کشور به وزارت امور خارجه احضار و ضمن محکوم کردن مفاد بیانیه رسانه ای و رای صادره از سوی دادگاه ناحیه استکهلم سوئد علیه آقای حمید نوری شهروند ایرانی زندانی در آن کشور، یادداشت رسمی اعتراض جمهوری اسلامی ایران در این باره را به وی تسلیم کرد.
رییس اداره سوم غرب اروپا در این ملاقات مراتب اعتراض شدید جمهوری اسلامی ایران به اظهارات مقامات دادگاه سوئدی علیه جمهوری اسلامی ایران و نظام قضایی این کشور و حکم صادره علیه آقای نوری را اعلام و آنرا غیرقانونی و بر خلاف موازین حقوق بین الملل دانست.
وی تاکید کرد: دادگاه فاقد صلاحیت سوئدی، در رسیدگی غیرقانونی به پرونده، اصول مسلّم حاکمیت و استقلال دولت ها در حقوق بین الملل را نقض کرده است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала