بانک مرکزی ایران سقف فروش ارز مسافرتی را کاهش داد

© Sputnik / Ekaterina Chesnokova /  مراجعه به بانک تصاویر دلار
دلار - اسپوتنیک ایران  , 1920, 19.07.2022
اشتراک
بانک مرکزی ایران، سهمیه جدید ارز مسافرتی را به صرافی ها ابلاغ کرد.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایلنا، بانک مرکزی ایران در اطلاعیه‌ای به همه صرافی‌ها سهمیه جدید ارز مسافرتی را اعلام کرد.
در این اطلاعیه آمده است: نظر به ساماندهی مصارف ارزی خدماتی و روان‌سازی معاملات خرید و فروش ارز در شبکه صرافی‌های کشور و با عنیات به تعمیق بازار معاملات ارز با نرخ توافقی و همچنین فروش ارز به اشخاص حقیقی تا سقف دو هزار یورو در سرفصل سایر (کد 24) سقف فروش ارز مسافرتی برای کشورهای باویزا (هوایی -کد51) موضوع ابلاغیه شماره 301405 مورخ 14 دی 1400 مبلغ 500 یورو یا معادل آن به سایر ارزها تعیین می‌شود.
بدیهی است متقاضیان و مسافران خارج از کشور می‌توانند حسب نیاز خود از یکی از روش‌های فوق (خرید ارز مسافرتی با ارائه مدارک تعیین شده تا سقف 500 یورو یا 2000 یورو سرفصل سایر از بازار توافقی) اقدام کنند.
کامران سلطانی زاده، رئیس کانون صرافان ایران در گفت‌وگو با ایسنا با اعلام کاهش سقف فروش ارز مسافرتی برای کشورهای با ویزا اظهار کرد: سقف فروش ارز مسافرتی برای کشورهای با ویزا (هوایی ـ کد 51) مبلغ 500 یورو یا معادل آن به سایر ارزها تعیین شده و برای کشورها بدون ویزا نیز 300 یورو یا معادل آن به سایر ارزها است.
وی افزود: متقاضیان و مسافرین خارج از کشور می‌توانند حسب نیاز خود (خرید ارز مسافرتی با ارائه مدارک تعیین شده) تا سقف 500 یورو از طریق بازار توافقی اقدام کنند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала