موضوعات مورد علاقه طرفین در نشست سران تهران

© Sputnik / Natalia Seliverstova /  مراجعه به بانک تصاویر مسکو: گزارش آژانس ابزاری برای تأثیرگذاری بر مذاکرات برجام است نه بر اوضاع ایران
مسکو: گزارش آژانس ابزاری برای تأثیرگذاری بر مذاکرات برجام است نه  بر اوضاع ایران - اسپوتنیک ایران  , 1920, 19.07.2022
اشتراک
معاون وزیر امور خارجه فدراسیون روسیه: اجلاس سران روسیه، ایران و ترکیه امکان بحث و تبادل نظر در مورد همه موضوعات مورد علاقه را فراهم می کند.
به گزارش اسپوتنیک، اجلاس سران روسیه، ایران و ترکیه امکان بحث و تبادل نظر در مورد همه موضوعات مورد علاقه را فراهم می کند.
سرگئی ورشینین، معاون وزیر امور خارجه فدراسیون روسیه در این باره به خبرنگاران گفت که نشست سران روسیه، ایران و ترکیه در 19 ژوئیه در تهران به رهبران اجازه می دهد تا در مورد همه موضوعات مورد علاقه گفتگو کنند.
وی در ادامه افزود: " نشست بسیار مهمی با حضور سران روسیه، ترکیه و ایران در تهران در حال وقوع است. ما این قالب را فرمت آستانه می نامیم، که در آن از جمله برای تعامل کشورهای پیشرو در راستای منافع و حل و فصل بحران سوریه بحث و گفتگو شد. امروز، مانند هر اجلاس سران دیگر، باید با تصمیم شرکت کنندگان، امکان بحث در مورد همه موضوعات مورد علاقه این سه کشور فراهم شود".
وانگ ونبین، سخنگوی وزارت خارجه چین - اسپوتنیک ایران  , 1920, 14.07.2022
وزارت خارجه چین: جهان با دخالت آمریکا در امور داخلی کشورها مخالفت خواهد کرد
شایان ذکر است، اولین نشست سه‌جانبه سران روند آستانه به میزبانی روسیه در اول آذرماه‌ ۱۳۹۶ در سوچی برگزار شد. ۱۵ فروردین ۱۳۹۷ آنکارا میزبان دومین نشست سه جانبه روسای جمهوری ایران، روسیه و ترکیه بود. ۱۶ شهریور ۱۳۹۷ سومین نشست سران در تهران با حضور ولادیمیر پوتین، حسن روحانی و رجب طیب اردوغان برگزار شد.
شهر سوچی برای دومین بار در ۲۵ بهمن ۹۷ میزبان نشست سران بود و چهارمین نشست سران در این شهر با حضور پوتین، روحانی و اردوغان برگزار شد. ۲۵ شهریور ۱۳۹۸ آنکارا برای دومین بار میزبان پنجمین نشست سران بود و در زمانی که نوبت به ایران رسید به دلیل شیوع ویروس کرونا این نشست با تاخیر برگزار شد. نشستی فوق العاده (نشست ششم) چهارشنبه ۱۱ تیر ۱۳۹۹ به میزبانی ایران و به صورت مجازی برگزار شد و امروز (سه‌شنبه) نیز قرار است هفتمین نشست به صورت حضوری و در دولت سیزدهم به میزبانی آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی برگزار شود.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала