تعداد اتباع خارجی در ایران مشخص شد

CC BY 4.0 / Tasnim News Agency / احمد وحیدی وزیر کشور
احمد وحیدی وزیر کشور - اسپوتنیک ایران  , 1920, 19.07.2022
اشتراک
وزیر کشور ایران: یک مرحله از شناسایی اتباع به پایان رسیده است.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از "تسنیم"، احمد وحیدی، وزیر کشور ایران درباره اجرای طرح ساماندهی اتباع خارجی اظهار داشت که یک مرحله از شناسایی اتباع به پایان رسید و در فرصت اعلامی حدود دو میلیون و چند صدهزار نفر ثبت‌نام کرده و شناسایی شدند.
وزیر کشور درباره آخرین وضعیت تشکیل سازمان ملی مهاجرت گفت: "لایحه تقدیمی دولت هم‌اکنون در مجلس شورای اسلامی بوده و در کمیسیون مربوطه در حال بحث و بررسی است. این لایحه هنوز به صحن مجلس نرفته، ابراز امیدواری کرد زودتر به تصویب نمایندگان برسد.
دانش‌آموزان اتباع خارجی در ایران  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 07.05.2022
تعداد دانش‌آموزان اتباع خارجی در ایران و شرایط تحصیل آنها اعلام شد
یک مرحله از شناسایی اتباع به پایان رسید و در فرصت اعلامی حدود دو میلیون و چند صدهزار نفر ثبت‌نام کرده و شناسایی شدند. موضوع هم‌اکنون در مراحل بعدی به‌جهت ساماندهی بر اساس راهبردهای تنظیم‌شده است تا برای اقشار مختلف مهاجرین چه نوع اقداماتی انجام بگیرد. آنانی هم که وارد چرخه شناسایی و احراز هویت نشدند، طبیعتا باید به کشور افغانستان بازگردند.
گفته می‌شود که حدود چندصد هزار نفر نیامدند اما نمی‌توان به قطعیت آمار را اعلام کرد. تعدادی از قبل بودند و با احتساب آنانی که الان ثبت‌نام کردند، تقریبا می‌توان گفت بیش از 80 درصد اتباع شناسایی شده‌اند و آن میزان باقی‌مانده هم باید به مراکز احراز هویت مراجعه کنند تا بتوان برنامه‌ریزی مناسبی داشت".
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала