برنامه سفر ولادیمیر پوتین به تهران

© Sputnik / Michail Klimentijew /  مراجعه به بانک تصاویر پوتین از بزرگترین ضایعه برای خود طی 20 سال گذشته سخن گفت
پوتین از بزرگترین ضایعه برای خود طی 20 سال گذشته سخن گفت - اسپوتنیک ایران  , 1920, 19.07.2022
اشتراک
ولادیمیر پوتین، رییس‌جمهور روسیه روز 19 ژوئیه وارد تهران می‌شود.
به گزارش اسپوتنیک، برنامه سفر ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه برای امروز در تهران بسیار گسترده است. از اینرو رئیس جمهور فقط شب‌هنگام به مسکو باز خواهد گشت. انتظار می رود وی با اردوغان، خامنه ای، رئیسی و مذاکراتی در قالب آستانه (روسیه، ترکیه، ایران) در مورد سوریه، داشته باشد.
رئیس جمهور فدراسیون روسیه با همتایان ایرانی خود درباره توافق هسته ای گفت وگو خواهد کرد. مسکو قصد دارد به تلاش ها برای رفع محدودیت های غرب علیه ایران ادامه دهد. علاوه بر این، هر دو کشور قصد دارند روابط را به سطح مشارکت استراتژیک برسانند، یک توافقنامه جدید بین دولتی در حال آماده سازی است.
پاسخ جالب زاخارووا به سخنان ژنرال آلمانی ناتو علیه روسیه  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 14.07.2022
زاخارووا: روسیه، اوکراین و ترکیه در حال بررسی نتایج نشست استانبول هستند
ولادیمیر پوتین با همتای ترک خود از جمله درباره موضوعات بین المللی و بحران اوکراین گفتگو خواهد کرد. برای مثال، سران کشورها در مورد وضعیت صادرات غلات از بنادر اوکراین صحبت خواهند کرد. به هر حال، دومین نشست هیئت های ترکیه، فدراسیون روسیه، اوکراین و سازمان ملل متحد در مورد "مسئله غلات" باید در این هفته برگزار شود.
این نشست سه جانبه بر موضوع سوریه متمرکز خواهد بود. از جمله موضوعات مطرح شده: انجام اقدامات برای از بین بردن نهایی کانون تروریسم در سوریه، مسائل کمک های بشردوستانه. پس از مذاکرات، سیاستمداران بیانیه مشترکی را تصویب خواهند کرد.
ولادیمیر پوتین در جریان سفر به تهران با همتای ایرانی خود ابراهیم رییسی دیدار و رایزنی می‌کند. او همچنین در این سفر با آیت‌الله خامنه‌ای رهبر انقلاب نیز دیدار می‌کند.
پوتین در جریان سفر به تهران با رجب طیب اردوغان رییس جمهور ترکیه نیز دیدار دوجانبه ای خواهد داشت. به نظر می رسد محور اصلی رایزنی روسای جمهور روسیه و ترکیه در تهران علاوه بر موضوع سوریه ، بحران اوکراین و امنیت مواد غذایی و بحث صادرات غلات اوکراین باشد. از زمان آغاز جنگ اوکراین، دولت ترکیه تلاش کرده که بواسطه داشتن روابط نسبتا خوب با دو کشور روسیه و اوکراین ، نوعی نقشی میانجی را برای حل بحران اوکراین ایفا کند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала