اردوغان برای شرکت در نشست سران وارد تهران شد

© Sputnik / Aleksey Nikolskyiاردوغان: روسیه و ترکیه در باره تسریع در احداث خط لوله "جریان ترکیه" و نیروگاه اکویو توافق کردند
اردوغان: روسیه و ترکیه در باره تسریع در احداث خط لوله جریان ترکیه و نیروگاه اکویو توافق کردند  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 19.07.2022
اشتراک
وزیر خارجه ایران: ایران برای ارتقای روابط با ترکیه سقفی قائل نیست.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از "فارس"، رجب طیب اردوغان برای نخستین بار در دولت سیزدهم و برای شرکت در هفتمین اجلاس شورای عالی روابط ایران و ترکیه و هفتمین نشست سران روند آستانه به تهران آمد و آنگونه که پیش از این‌ امیرعبداللهیان گفته بود ایران برای ارتقای روابط با ترکیه سقفی قائل نیست.
هفتمین نشست سران روند آستانه قرار است عصر روز سه‌شنبه با حضور ولادیمیر پوتین، رجب طیب اردوغان و به میزبانی آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی در تهران برگزار شود. این دومین بار است که ایران میزبان حضوری این نشست است و البته یک اجلاس فوق العاده هم به میزبانی ایران و به صورت مجازی در شرایط شیوع ویروس کرونا برگزار شد.
رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه به منظور شرکت در هفتمین اجلاس شورای عالی روابط ایران و ترکیه و همچنین شرکت در هفتمین نشست سران روند آستانه و در نخستین سفرش به تهران در دولت سیزدهم در ساعات پایانی دوشنبه 18 ژوئیه با استقبال جواد اوجی وزیر نفت وارد تهران شد.
ایران و روسیه  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 13.07.2022
ابراز نگرانی مقامات اسرائیلی از گسترش روابط تهران-مسکو
اولین نشست سه‌جانبه سران روند آستانه به میزبانی روسیه در اول آذرماه‌ ۱۳۹۶ در سوچی برگزار شد. ۱۵ فروردین ۱۳۹۷ آنکارا میزبان دومین نشست سه جانبه روسای جمهوری ایران، روسیه و ترکیه بود. ۱۶ شهریور ۱۳۹۷ سومین نشست سران در تهران با حضور ولادیمیر پوتین، حسن روحانی و رجب طیب اردوغان برگزار شد.
شهر سوچی برای دومین بار در ۲۵ بهمن ۹۷ میزبان نشست سران بود و چهارمین نشست سران در این شهر با حضور پوتین، روحانی و اردوغان برگزار شد. ۲۵ شهریور ۱۳۹۸ آنکارا برای دومین بار میزبان پنجمین نشست سران بود و در زمانی که نوبت به ایران رسید به دلیل شیوع ویروس کرونا این نشست با تاخیر برگزار شد. نشستی فوق العاده (نشست ششم) چهارشنبه ۱۱ تیر ۱۳۹۹ به میزبانی ایران و به صورت مجازی برگزار شد و امروز (سه‌شنبه) نیز قرار است هفتمین نشست به صورت حضوری و در دولت سیزدهم به میزبانی آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی برگزار شود.
در همین زمینه نیز ریاست جمهوری ترکیه خبر داد که رجب طیب اردوغان در سفر دو روزه خود به تهران قصد دارد دیدار دوجانبه‌ای نیز با رئیس جمهور روسیه داشته باشد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала