واکنش امیرعبداللهیان به نشست روسای جمهور ایران، روسیه و ترکیه

© IRNAواکنش امیرعبداللهیان به نشست روسای جمهور ایران، روسیه و ترکیه
واکنش امیرعبداللهیان به نشست روسای جمهور ایران، روسیه و ترکیه - اسپوتنیک ایران  , 1920, 18.07.2022
اشتراک
توییت وزیر امور خارجه ایران درباره نشست سه جانبه سران ضامن روند آستانه که فردا با حضور رؤسای جمهور ایران، ترکیه و روسیه در تهران برگزار می‌شود.
به گزارش اسپوتنیک، حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه ایران با اشاره به نشست سه جانبه سران ضامن روند آستانه که فردا با حضور رؤسای جمهور ایران، ترکیه و روسیه در تهران برگزار می‌شود در صفحه شخصی خود در توییتر نوشت: جمهوری اسلامی ایران مرکز دیپلماسی پویاست.

وی تصریح کرد: نشست‌های پیش روی روسای جمهور ایران، ترکیه و روسیه در تهران، فرصتی است برای تحکیم بیشتر مناسبات، توسعه همکاری‌های اقتصادی، تمرکز بر امنیت منطقه در سایه راه حل سیاسی و عدم توسل به جنگ و تضمین امنیت غذایی.
پیشتر حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه ایران اطلاع داد که نشست سه جانبه سران ضامن روند آستانه فردا با حضور رؤسای جمهور ایران، ترکیه و روسیه در تهران برگزار می‌شود.
وی افزود: دستورکار اصلی نشست سران ضامن روند آستانه در تهران کاهش تنش در مناطق درگیری در سوریه و حفظ ثبات در این کشور است.
امیرعبداللهیان خاطر نشان کرد: بحران امنیتی جدید بین سوریه و ترکیه باید مدیریت شود و من در سفر به آنکارا و دمشق حامل پیام رئیس‌جمهور در این مورد بودم.
وزیر امور خارجه ایران گفت: طرف ترک از احتمال وقوع عملیات نظامی تا عمق 30 کیلومتری داخل مرز سوریه می‌گوید و ما تلاش می‌کنیم این بحران از مسیر سیاسی برطرف شود.
امیر عبداللهیان بیان داشت: مسئله کاهش تنش در مناطق درگیری، بازگشت آوارگان سوری و نیز مسئله کمک به ثبات و امنیت سوریه در دستور کار این نشست سه جانبه است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала