توله یوزپلنگ ایرانی گوشتخوار شد +ویدئو، عکس

© Photo / Spencer Wrightیوزپلنگ خاور دور
یوزپلنگ خاور دور - اسپوتنیک ایران  , 1920, 18.07.2022
اشتراک
"پیروز" تنها توله یوزپلنگ باقی مانده از "ایران" گوشتخوار شد.
به گزارش اسپوتنیک، تصاویر اخیر منتشر شده از "پیروز"، توله یوزپلنگ ایرانی بزرگ شدن و افزایش تحرک او را نشان می‌دهد. "پیروز" که تنها توله یوزپلنگ باقی‌مانده از فرزندان "ایران" است در آستانه ۳ ماهگی قرار دارد و با موفقیت از مرحله شیرخواری به گوشتخواری رسیده است.
ویدئویی از "پیروز" در کنار پرستارش در فضای مجازی منتشر شده است که او را در حال خوردن گوشت است. حسن اکبری، معاونت تنوع زیستی سازمان محیط زیست در این رابطه گفت: «وزن "پیروز"، نصف مقدار استاندارد است و این توله یوز همچنان از نقص سیستم گوارش و سیستم ایمنی رنج می‌برد.»
در حال حاضر توله یوزپلنگ ایرانی در یک محوطه استریل در پارک پردیسان نگهداری می‌شود و علیرضا شهرداری و علی عمارلویی از کارشناسان حیات وحش ایران وظیفه پرستاری از آن را عهده‌دار هستند.
ویدئو منتشر شده از "پیروز" که او را در حال خوردن گوشت نشان می‌دهد در فضای مجازی منتشر می‌شود و موجب خوشحالی بسیاری از کاربران شده است. این کاربران امیدوارند که "پیروز" با تغذیه از گوشت، سریع‌تر کمبود وزنش جبران شود. برخی از کاربران هم با کنایه عنوان می‌کنند که این توله یوز سرنوشت چون دو توله‌ی ایران نداشته باشد و زنده و سلامت بماند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала