بورل با انتقاد کشورهای اتحادیه اروپا در مورد تحریم روسیه مخالف است

© AP Photo / Virginia MayoJosep Borrell جوزپ بورل
Josep Borrell جوزپ بورل - اسپوتنیک ایران  , 1920, 18.07.2022
اشتراک
بورل، رئیس دیپلماسی اتحادیه اروپا با انتقاد از تحریم ها علیه روسیه مخالف است.
به گزارش اسپوتنیک، جوزپ بورل، رئیس دیپلماسی اتحادیه اروپا گفت که با انتقاد تعدادی از کشورهای اتحادیه اروپا از سیاست تحریم روسیه علیه روسیه موافق نیست و معتقد است که باید ادامه یابد.
پیش از این ویکتور اوربان، نخست وزیر مجارستان گفته بود که سیاست تحریم ها انتظارات را برآورده نکرد، اقتصاد اروپا به ریه خود شلیک کرد و اکنون در حال خفگی است.
وی پیش از آغاز نشست وزرای خارجه کشورهای اتحادیه اروپا در بروکسل که در آن قرار است امکان تقویت و گسترش تحریم‌های ضدروسی اروپا را بررسی کنند، گفت: درباره اثربخشی تحریم‌ها بحث وجود دارد که چقدر بیشتر از روسیه بر ما تأثیر می‌گذارد. حتی برخی از رهبران اروپایی گفتند که تحریم‌ها اشتباه بوده است... فکر نمی‌کنم اشتباه باشد، باید آنها را اعمال می‌کردیم.
رئیس دیپلماسی اروپا توضیح داد: برعکس، قیمت نفت کاهش یافته است، فقط به نمودارها نگاه کنید، قیمت ها اکنون در سطح فوریه است.
ویکتور اوربان، نخست وزیر مجارستان - اسپوتنیک ایران  , 1920, 15.07.2022
نخست وزیر مجارستان: اروپا با اعمال تحریم ها به ریه خود شلیک کرد و اکنون در حال خفه شدن است
وی افزود: وزرای خارجه بسته جدیدی از تحریم ها را در نظر نخواهند گرفت، بلکه تقویت اثربخشی اقدامات موجود و همچنین ممنوعیت واردات طلا و فهرست جدیدی از تحریم های فردی را در نظر خواهند گرفت.
پس از آغاز عملیات ویژه روسیه در اوکراین، کشورهای غربی تحریم‌هایی را علیه فدراسیون روسیه به‌ویژه منابع انرژی روسیه اعمال کردند. ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه گفته است که سیاست مهار و تضعیف روسیه یک استراتژی بلندمدت برای غرب است و تحریم ها ضربه جدی به کل اقتصاد جهانی وارد کرده است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала