امضای توافقنامه انرژی استراتژیک فرانسه و امارات

© AFP 2023 / LUDOVIC MARINامانوئل مکرون رئیس‌ جمهور فرانسه از شیخ محمد بن زاید آل نهیان رئیس‌ جمهور امارات متحده عربی برای یک ناهار کاری در کاخ الیزه پاریس در 18 ژوئیه 2022 استقبال کرد.
امانوئل مکرون رئیس‌ جمهور فرانسه از شیخ محمد بن زاید آل نهیان رئیس‌ جمهور امارات متحده عربی برای یک ناهار کاری در کاخ الیزه پاریس در 18 ژوئیه 2022 استقبال کرد. - اسپوتنیک ایران  , 1920, 18.07.2022
اشتراک
امانوئل مکرون رئیس جمهور فرانسه، روز دوشنبه در پاریس از شیخ محمد بن زاید آل نهیان رئیس جمهور امارات متحده عربی، استقبال کرد و افزایش عرضه انرژی در دستور کار مذاکرات رسمی آنها قرار گرفت.
به گزارش اسپوتنیک، دولت فرانسه روز دوشنبه اعلام کرد فرانسه و امارات متحده عربی توافقنامه راهبردی برای همکاری در زمینه انرژی امضا کردند.
هدف این مشارکت شناسایی پروژه های سرمایه گذاری مشترک در فرانسه، امارات متحده عربی یا جاهای دیگر در بخش های هیدروژن، انرژی های تجدیدپذیر و هسته ای است. در این بیانیه آمده است: در شرایط انرژی فعلی نامشخص، این توافق راه را برای یک چارچوب پایدار بلندمدت برای همکاری هموار می‌کند و راه را برای قراردادهای صنعتی جدید باز می‌کند.
این توافق در جریان سفر شیخ محمد بن زاید آل نهیان، رئیس جمهور امارات متحده عربی به پاریس به توافق رسید. طبق گزارش ها، این قرارداد به طور خاص شامل تامین گازوئیل می شود.
این اعلامیه در حالی منتشر می‌شود که امانوئل مکرون رئیس‌ جمهور فرانسه، گفته است که در صورتی که روسیه شیرهای گاز طبیعی را ببندد، ملت باید خود را برای یک "سناریوی بسیار سخت" آماده شود.
مکرون هفته گذشته در مصاحبه ای با شبکه های تلویزیونی TF1 و فرانسه ۲ گفت: ممکن است مجبور شویم به طور کامل بدون گاز روسیه کار کنیم. این یک سناریوی بسیار سخت است و ما باید برای آن آماده باشیم.
پیش از آن، دولت فرانسه اعتراف کرده بود که اگر روسیه صادرات سوخت خود را متوقف کند، خطر جدی وجود دارد که اروپا از کمبود گاز متضرر شود.

خطر کمبود گاز وجود دارد که فرانسه و اروپا آن را بسیار مهم می دانند. متنوع کردن منابع گاز ... در دست اقدام است؛ اما بله، خطر کمبود گاز وجود دارد.

الیویه وران
سخنگوی دولت فرانسه
چهارشنبه گذشته، اگنس پانیه روناش وزیر انرژی، گفت که فرانسه اقدامات "شدید" را برای آماده شدن برای زمستان انجام داده و ظرفیت ذخیره‌سازی گاز خود را افزایش داده است.
در همین حال، شرکت‌های انرژی فرانسوی Engie، EDF و TotalEnergies از صنایع و شهروندان خواستند تا پیش از فصل زمستان، صرفه‌ جویی در مصرف برق، گاز طبیعی و فرآورده‌های نفتی را آغاز کنند، زیرا بحران انرژی همچنان در اروپا گسترده است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала