ادامه دوستی روسیه و ایران

© Sputnik / Aleksey Nikolskyiپسکوف: هیچ گونه تلاش برای میانجیگری میان روسیه و ترکیه به نتیجه نخواهد رسید
پسکوف: هیچ گونه تلاش برای میانجیگری میان روسیه و ترکیه به نتیجه نخواهد رسید - اسپوتنیک ایران  , 1920, 18.07.2022
اشتراک
آیت الله علی خامنه‌ای: همکاری ایران و روسیه در موضوع سوریه یک نمونه‌ی برجسته و یک تجربه‌ی بسیار خوب از همکاری دوجانبه است که به معنی واقعی کلمه، هم‌افزایی است.
به گزارش اسپوتنیک، دیمیتری پسکوف، سخنگوی رئیس جمهور روسیه اظهار داشت که ایران دوست و شریک روسیه است و مسکو برای روابط دوجانبه با تهران ارزش زیادی قائل است.
وی در ادامه افزود: «ایران دوست و شریک ماست. در واقع، ما برای روابط خود ارزش زیادی قائل هستیم و به آنها اهمیت زیادی می دهیم. مایه خرسندی است که روسای جمهور دو کشور در روند ارتباط مستمر هستند. روسیه و ایران فرصتی برای ایجاد همکاری برای به حداقل رساندن پیامدهای تحریم ها دارند. وی با اشاره به اینکه تهران چندین دهه تحت تحریم بوده است، گفت: "به خوبی با توسعه و بهبود رفاه مردم خود سازگار شده است.
بنابراین من فکر می کنم که ما فرصت ایجاد همکاری های دوجانبه را داریم که به ما امکان می دهد آسیب های ناشی از این تحریم های دوجانبه را به حداقل برسانیم».
خامنه ای: جنگ اوکراین را باید با دید عمیق‌تری نگاه کرد  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 26.04.2022
خامنه ای: جنگ اوکراین را باید با دید عمیق‌تری نگاه کرد
ولادیمیر پوتین و آیت الله علی خامنه ای در سالهای پوتین و خامنه ای در سال های 2007، 2015 و 2018 با یکدیگر دیدار کردند. روز7 سپتامبر 2018:آیت‌الله خامنه‌ای در دیدار آقای ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه و هیئت همراه، ضمن اظهار امیدواری برای پُرثمر بودن نشست سه‌جانبه‌ی تهران، سخنان رئیس‌جمهور روسیه مبنی بر لزوم گسترش هرچه بیشتر همکاری‌های دوجانبه را تأیید کرد. وی از جمله اظهار داشت: "همکاری ایران و روسیه در موضوع سوریه یک نمونه‌ی برجسته و یک تجربه‌ی بسیار خوب از همکاری دوجانبه است که به معنی واقعی کلمه، هم‌افزایی است.
1روز نوامبر 2017: ولادیمیر پوتین در سفر یک روزه خود به تهران برای شرکت در نشست سه‌جانبه ایران، جمهوری آذربایجان و روسیه علاوه بر آیت‌الله خامنه‌ای با حسن روحانی، همتای ایرانی‌اش، نیز گفت‌وگو کرد.
آیت‌الله علی خامنه‌ای در این دیدار گفته بود: "همکاری ایران و روسیه برای مقابله مشترک با تحریم‌های آمریکا بر ضد دو کشور "مفید" است و اینکه "می‌توانیم تحریم‌های آمریکایی‌ها را با روش‌هایی از جمله حذف دلار و جایگزین کردن پول ملی در معاملات اقتصادی دو یا چند جانبه، بی‌اثر و آمریکا را منزوی کنیم"
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала