ولادیمیر پوتین در سفر به ایران با آیت الله علی خامنه ای دیدار خواهد کرد

© Sputnik / POOL /  مراجعه به بانک تصاویر ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه
ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه - اسپوتنیک ایران  , 1920, 18.07.2022
اشتراک
پسکوف: امیدواریم به زودی با ایران توافقنامه همکاری جامع راهبردی امضا کنیم، روسیه پیش نویس توافقنامه خود را به طرف ایرانی تحویل داده است.
به گزارش اسپوتنیک، دمیتری پسکوف، سخنگوی کاخ کرملین گفت: امیدواریم به زودی با ایران توافقنامه همکاری جامع راهبردی امضا کنیم، روسیه پیش نویس توافقنامه خود را به طرف ایرانی تحویل داده است.
پیشتر، لوان جاگاریان، سفیر فدراسیون روسیه در تهران اعلام کرد که ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه در سفر خود به جمهوری اسلامی ایران قصد دارد، علاوه بر گفتگو با روسای جمهوری ایران و ترکیه، با آیت الله علی خامنه‌ای، نیز دیدار کند. جاگاریان اظهار داشت: "همانطور که انتظار داریم، این بار نیز دیداری بین ولادیمیر پوتین با آیت الله علی خامنه‌ای، رهبر انقلاب اسلامی ایران برگزار خواهد شد. علاوه بر این، دیدارهای جداگانه‌ای با ابراهیم رئیسی و و رجب طیب اردوغان، روسای جمهوری ایران و ترکیه برنامه ریزی شده است».
سفیر روسیه بدون توضیح جزییات بیشتر، یادآور شد که انتظارات از این سفر بسیار است. پیش از این گزارش شده بود که ولادیمیر پوتین روز 19 جولای به ایران سفر خواهد کرد و در نشست سه جانبه‌ای با حضور ابراهیم رئیسی، رئیس جمهوری ایران و رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه شرکت خواهد کرد و همچنین دیدارهای دوجانبه با دو طرف خواهد داشت. دیمیتری پسکوف سخنگوی کرملین نیز تایید کرد که سفر رئیس جمهوری روسیه به تهران در حال آماده سازی است. به گفته وی، نشست سران کشورهای ضامن در چارچوب مذاکرات روند آستانه، به منظور کمک به حل و فصل مشکلات در سوریه در پایتخت ایران برگزار خواهد شد.
دیمیتری پسکوف سخنگوی کرملین - اسپوتنیک ایران  , 1920, 13.07.2022
سخنگوی ریاست جمهوری روسیه: پوتین درباره خرید پهپاد با مقامات ایران گفتگو نخواهد کرد
قبلا نیز، در سال های گذشته ولادیمیر پوتین با آیت الله علی خامنه ای دیدارهایی داشته است. ولادیمیر پوتین و خامنه ای در سالهای پوتین و خامنه ای در سال های 2007، 2015 و 2018 با یکدیگر دیدار کردند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала