آیا بازیافت حافظه پس از سکته مغزی ممکن است؟

© Depositphotos.com / Andreusابداع روش زنده نگه داشتن مغز مرده
ابداع روش زنده نگه داشتن مغز مرده  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 18.07.2022
اشتراک
رسانه: سکته مغزی همچنان یک بیماری جدی و کُشنده است.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از تارنمای " یو اس نیوز"، با استناد به مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری های ایالات متحده، سالانه نزدیک به 800000 آمریکایی دچار سکته مغزی می شوند. در حالی که در حال حاضر تعداد بیشتری از بیماران سکته مغزی نسبت به گذشته زنده مانده اند، سکته مغزی همچنان یک بیماری جدی و بالقوه کشنده است. بازماندگان ممکن است علاوه بر از دست دادن حافظه و کاهش توانایی یادگیری، اضطراب، افسردگی و خستگی را پس از آن تجربه کنند.
از دست دادن حافظه یک علامت رایج پس از سکته مغزی است، اما برای برخی از آنها این امید وجود دارد که این خاطرات بازگردند. در یک مطالعه جدید در نروژ ۸۶ بیمار مبتلا به سکته مغزی نسبتاً خفیف مورد بررسی قرار گرفتند و مشخص شد که بسیاری از آنها پس از ۱۲ هفته عملکرد ذهنی شأن بهبود یافت.
گوجه فرنگی - اسپوتنیک ایران  , 1920, 31.01.2022
تأثیر گوجه فرنگی بر کاهش خطر سکته مغزی
دکتر رامون گرامبات، سرپرست تیم تحقیق از دانشگاه علوم و فناوی نروژ، ‌گفت: "مطالعه ما نشان می‌دهد که حدود نیمی از بیمارانی که دچار سکته مغزی شده اند، یک هفته پس از سکته مغزی، با اشکال مختلف اختلال حافظه روبرو بودند. اما تا سه ماه پس از سکته مغزی، حدود یک سوم از افراد مبتلا به اختلال حافظه، عملکرد حافظه شأن بهبود یافت".
به گفته محققان، نسبت بیماران مبتلا به سکته‌های مغزی خفیف در سال‌های اخیر افزایش یافته است. اما عوارض آن از نظر مشکلات تمرکز، کاهش استقامت و تغییر در عملکرد حافظه حتی در بیمارانی که سکته مغزی خفیف دارند نیز رایج است
بهبود حافظه پس از سکته شایع است، اما تفاوت های فردی زیادی وجود دارد. برخی از بازماندگان سکته مغزی همچنان دچار اختلال حافظه هستند و باید یاد بگیرند که با آن زندگی کنند. محققان خاطرنشان کردند که پیگیری و حمایت خوب دوستان و خانواده در روند بهبودی مهم است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала