لاپید: اسرائیل با توافق هسته ای ایران مخالف است و آماده اقدام علیه آن است

© Sputnik / Alexey Kudenko /  مراجعه به بانک تصاویر دیدار وزیر خارجه اسرائیل با مقامات آمریکایی مسئول در امور ایران
دیدار وزیر خارجه اسرائیل با مقامات آمریکایی مسئول در امور ایران - اسپوتنیک ایران  , 1920, 17.07.2022
اشتراک
نخست وزیر اسرائیل: مخالف توافق بر سر برنامه هسته ای ایران هستیم و این حق را برای خود محفوظ می داریم که اقدامات دیپلماتیک و عملیاتی علیه تهران در ارتباط با توسعه تسلیحات هسته ای این کشور انجام دهیم.
به گزارش اسپوتنیک، یایر لاپید، نخست وزیر اسرائیل در نشست هفتگی دولت گفت: اسرائیل مخالف توافق بر سر برنامه هسته ای ایران است و این حق را برای خود محفوظ می دارد که اقدامات دیپلماتیک و عملیاتی علیه تهران در ارتباط با توسعه تسلیحات هسته ای این کشور انجام دهد.
وی خاطرنشان کرد که این موضع اسرائیل را به اطلاع جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا که از 13 تا 15 ژوئیه به این کشور سفر کرده بود رساند. لاپید گفت: در جریان سفرم، من به رئیس جمهور [بایدن] و تیمش به طور واضح اعلام کردم که اسرائیل با توافق هسته ای مخالف است و حق آزادی کامل دیپلماتیک و عملیاتی علیه برنامه هسته ای ایران را برای خود محفوظ می دارد.
وی سفر بایدن به اسرائیل را تاریخی خواند و تاکید کرد که ورود رئیس جمهور آمریکا دستاوردهایی در حوزه دیپلماسی، امنیتی و اقتصادی به همراه داشت که باعث تقویت کشور اسرائیل در سال های آینده خواهد شد. نخست وزیر افزود: امروز دولت [اسرائیل] گزارش کاملی از سفر رئیس جمهور دریافت خواهد کرد.
اولین سفر بایدن به خاورمیانه پس از تصدی ریاست جمهوری از 13 تا 16 ژوئیه انجام شد. وی از اسرائیل و کرانه باختری رود اردن و همچنین عربستان سعودی بازدید کرد و در آنجا با رهبران تعدادی از کشورهای عربی دیدار کرد.
در جریان این سفر، بایدن و لاپید بیانیه ای را در اورشلیم درباره مشارکت استراتژیک آمریکا و اسرائیل امضا کردند. به ویژه بر آمادگی ایالات متحده برای حمایت از امنیت اسرائیل و تمایل مشترک آنها برای مقابله با ایران و قصد آن برای تولید سلاح هسته ای تاکید می کند. در این بیانیه همچنین اشاره شده است که ایالات متحده قصد دارد با سایر شرکای خود برای مقابله با "تجاوزات و اقدامات بی‌ثبات‌کننده ایران که به‌طور مستقیم یا غیرمستقیم از طریق نیروهای تحت کنترل و سازمان‌های تروریستی انجام می‌شود" همکاری کند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала