رسانه: آمریکا دموکراسی را فدای جنگ سرد علیه روسیه و چین می‌کند

© Fotolia / AndreykrБелый дом в Вашингтоне
Белый дом в Вашингтоне - اسپوتنیک ایران  , 1920, 17.07.2022
اشتراک
فارین افرز به ایالات متحده درباره عواقب خطرناک مسابقه با روسیه و چین هشدار داد.
به گزارش اسپوتنیک، به گفته مایکل برنز و ون جکسون، همکاران نشریه آمریکایی فارین افرز (Foreign Affairs)، دموکراسی در راه تصمیمات سیاست خارجی ایالات متحده در رقابت ابرقدرت ها قربانی می شود.
به گفته روزنامه نگاران، مخالفت واشنگتن با مسکو و پکن که از سوی نخبگان سیاسی آمریکا به عنوان "خیر ناب" تلقی می شود، نه تنها به رفاه شهروندان آسیب می رساند، بلکه باعث رد ارزش های دموکراتیک اعلام شده نیز می شود.
همانطور که نژادپرستی و خشونت های قومی بخشی از جنگ سرد بودند، آنها (ارزش های دموکراتیک) امروز به قابل مشاهده ترین و فوری ترین هزینه رویارویی با چین و روسیه تبدیل شده اند. تنها در چند ماه گذشته، بیگانه هراسی حملات علیه روس ها در ایالات متحده و مهاجران چینی تشدید شده است.<...> پس از آغاز عملیات ویژه در اوکراین، تجارت روسیه در ایالات متحده تحریم شد و دیزنی اکران فیلم های جدید خود را در روسیه به حالت تعلیق درآورد. دموکراتیک اریک سوالول، نماینده حزب حتی تا آنجا پیش رفت که پیشنهاد کرد "همه دانشجویان روسی را از ایالات متحده اخراج کنند." ناظران مطمئن هستند که "این پژواک آزاردهنده ای از انحصار نژادپرستانه جنگ سرد است."
به عقیده آنها، سیاستمداران آمریکایی باید در اولویت های خود برای مراقبت از ساکنان خود تجدید نظر کنند، چیزی که برای مدت طولانی در ایالات متحده اتفاق نیفتاده است، زیرا این باور وجود دارد که هرگونه اقدامات دولتی برای حمایت اجتماعی ماهیت کمونیستی دارد.
در واقع، اگر ایالات متحده می‌خواهد دولتی با عملکرد خوب با جامعه مدنی صلح‌آمیز داشته باشد، آخرین چیزی که باید برای آن تلاش کند رقابت قدرت‌های بزرگ است. در یک محیط رقابتی، نمی‌توان به بسیاری از جدی‌ترین تهدیدها برای دموکراسی پرداخت. برنز و جکسون می‌گویند: تغییرات آب و هوایی، ملی‌گرایی سفیدپوستان و بیگانه‌هراسی، همه‌گیری بیماری‌های عفونی و نابرابری اقتصادی.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала