خرازی: توانایی ساخت بمب هسته‌ ای را داریم

CC BY 4.0 / Tasnim News Agency / cropped photoخرازی: توانایی ساخت بمب هسته‌ ای را داریم
خرازی: توانایی ساخت بمب هسته‌ ای را داریم - اسپوتنیک ایران  , 1920, 17.07.2022
اشتراک
رئیس شورای راهبردی روابط خارجی ایران، در مصاحبه با شبکه الجزیره گفت: بیانیه قدس تنها یک بیانیه تکراری است که هیچ نتیجه‌ ای نخواهد داشت.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از خبرگزاری فارس، سید کمال خرازی رئیس شورای راهبردی روابط خارجی ایران، در مصاحبه با شبکه الجزیره بیان کرد: از اظهارات سعودی مبنی بر دراز کردن دست دوستی استقبال می‌کنیم و آماده گفتگو و بازگرداندن روابط به حالت عادی هستیم؛ ایران و عربستان سعودی دو کشور منطقه‌ ای مهم هستند و حل اختلافات میان آنها منجر به تحول منطقه‌ ای خواهد شد.
خرازی ادامه داد: صحبت از ناتوی خاورمیانه یک تفکر سطحی است و عربستان سعودی تأکید کرد که اینچنین طرحی، مطرح نیست.
وی تصریح کرد: رژیم اسرائیل در مرحله ضعف است و حمایت جو بایدن رئیس‌ جمهور آمریکا، آن را به صدر بر نمی‌گرداند.
خرازی تأکید کرد: هدف گرفتن امنیت ما از کشورهای همسایه با پاسخ به این کشورها و پاسخ مستقیم به اسرائیل روبرو خواهد شد. رزمایش‌ های گسترده‎ ای با هدف زدن عمق اسرائیل در صورت هدف گرفته شدن تأسیسات حساسمان برگزار کرده‌ایم.
وی در ادامه گفت: تضمین‌ های آمریکایی مربوط به حفظ توافق هسته‌ ای وجود ندارد و این هرگونه توافق احتمالی را به دام می‌اندازد. اگر آژانس بین‌ المللی انرژی هسته‌ ای منصف و مستقل بود حل اختلافات آسان بود.
خرازی سپس اعلام کرد: تنها راه‌ حل بحران‌ های منطقه، تشکیل یک مجمع گفتگوی منطقه‌ای برای حل اختلافات سیاسی و امنیتی است. قطر پیشنهادهای مهمی در خصوص گفتگوی منطقه‌ای ارائه کرده و ما آمادگی کامل خود را برای این موضوع اعلام کرده‌ایم. به آغاز یک گفتگوی منطقه‌ ای با حضور کشورهای مهم مانند سعودی، ترکیه، مصر، قطر و غیره فر ا می‌ خوانیم.
وی ضمن اعلام اینکه ایران با احدی درباره برنامه موشکی و سیاست‌‎های منطقه‌ای خود مذاکره نمی‌کند افزود: قبول این موضوع به معنای تسلیم شدن است.
خرازی خاطرنشان کرد: گفتگوی مستقیم با واشنگتن با توجه به دیوار ضخیم بی اعتمادی و سیاست‌های آمریکا سخت است. برکسی پوشیده نیست که ما توانایی فنی ساخت بمب هسته‌ای را داریم اما تصمیم به انجام چنین کاری نداریم. فقط در عرض چند روز غنی‌ سازی اورانیوم را از ۲۰ درصد به ۶۰ درصد رساندیم و به راحتی می‌ توانیم آن را تا ۹۰ درصد برسانیم.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала