اعتراف لهستان به مشکل تامین زغال سنگ

© Sputnik / Evgeny Yepanchintsev /  مراجعه به بانک تصاویر اعتراف لهستان به مشکل تامین زغال سنگ
اعتراف لهستان به مشکل تامین زغال سنگ - اسپوتنیک ایران  , 1920, 17.07.2022
اشتراک
نخست وزیر لهستان اعتراف کرد که این کشور به زودی با زغال سنگ مشکل خواهد داشت.
به گزارش اسپوتنیک، ماتئوش موراویسکی نخست وزیر لهستان، اعتراف کرد که این کشور به زودی با مشکل در دسترس بودن زغال سنگ مواجه خواهد شد.
پیش از این لهستان واردات زغال سنگ از روسیه را به طور کامل ممنوع کرده بود. این ممنوعیت نه تنها برای شرکت های دولتی، بلکه برای شرکت های خصوصی نیز اعمال می شود. این امر به طور چشمگیری بر وجود زغال سنگ در بازار و قیمت آن تأثیر گذاشته است. هزینه یک تن زغال سنگ از تامین کنندگان خصوصی به سه هزار زلاتی (حدود۶۴۰ دلار) می رسد.
وزارت آب و هوا و محیط زیست لهستان در این وضعیت به مدت ۶۰ روز الزامات کیفیت زغال سنگ مورد استفاده برای گرمایش را لغو کرد. به نوبه خود، رئیس جمهور آندری دودا قانونی را برای پرداخت غرامت به شرکت هایی که زغال سنگ را با قیمتی بیش از ۹۹۶ زلاتی (حدود ۲۱۰ دلار) به ازای هر تن به مصرف کنندگان می فروشند، امضا کرد.
در جریان بازدید از منطقه شتسین در روز یکشنبه، ساکنان محلی از موراویسکی پرسیدند که از کجا می توان زغال سنگ را با این قیمت خریداری کرد و چرا تنها یکی از سه انبار زغال سنگ در این منطقه کار می کند، که زغال سنگ را به قیمت ۲.۹ هزار زلاتی (حدود ۶۲۰ دلار) در هر تن ارائه می دهد.
موراویسکی گفت: در واقع، در تقاطع تلاش ما برای ساختن سیستمی مشکلی وجود دارد که منجر به این واقعیت می شود که خرید زغال سنگ با این قیمت ثابت امکان پذیر خواهد بود و بازار آزاد که باید به اندازه کافی پاسخ دهد. مشکلات مشابهی از سایر نقاط کشور نیز به من می رسد که انبارهای زغال سنگ اراده ای برای همکاری که در ابتدا فرض می کردیم را ندارند.
نخست وزیر لهستان گفت: امروز بزرگترین مشکل این است که ذغال سنگ کافی وجود ندارد. زیرا زغال سنگ کوره ها را در سال های اخیر از روسیه تامین می کردیم. از شرکت های دولتی خواسته شد تا این زغال سنگ را از کلمبیا، اندونزی، در سراسر جهان برای کشتی هایی با زغال سنگ به لهستان سفارش دهند.
به گفته وی، با در دسترس بودن زغال سنگ، لهستان "مشکلات زیادی در هفته ها، ماه های آینده" خواهد داشت.
نخست وزیر خاطرنشان کرد که دولت در فکر "شرایط دیگر، اضافی، حتی سایر عناصر این سیستم" است تا زغال سنگ در آینده نزدیک در دسترس باشد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала