تذکر نماینده مجلس ایران: رئیس‌جمهور شخصا برای کنترل قیمت دارو اقدام کند

© Depositphotos.com / Snowingتذکر نماینده مجلس ایران: رئیس‌جمهور شخصا برای کنترل قیمت دارو اقدام کند
تذکر نماینده مجلس ایران: رئیس‌جمهور شخصا برای کنترل قیمت دارو اقدام کند - اسپوتنیک ایران  , 1920, 17.07.2022
اشتراک
پاشایی بهرام: قیمت دارو و تجهیزات پزشکی روند صعودی دارد و بخاطر عملکرد ضعیف وزارت بهداشت، رئیس جمهور شخصا برای کنترل قیمت به این موضوع ورود کند.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از مهر، معصومه پاشایی بهرام، نماینده مردم مرند در مجلس ایران خطاب به رئیس‌جمهور عنوان کرد: شما به مردم قول دادید که قیمت دارو افزایش پیدا نکند اما در عمل روند صعودی قیمت دارو و تجهیزات پزشکی را شاهد هستیم. درخواست می‌کنم شخصاً به این موضوع ورود کنید و قیمت دارو را کنترل کنید چرا که وزارت بهداشت ضعیف عمل می‌کند.
خبر آنلاین نیز نوشت ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور ایران در نوزدهمین روز از اردیبهشت بود که مقابل دوربین‌های تلویزیونی صراحتا اعلام کرد که دارو، نان و بنزین تحت هیچ‌شرایطی افزایش قیمت نخواهند داشت.
این وعده در حالی از سوی رییس جمهور داده شد که اولین قلم از سه قلم اعلامی رئیس جمهور حالا دستخوش افزایش قیمت شده است. افزایش قیمت دارو این سئوال را در اذهان عمومی ایجاد کرد که چرا قیمت دارو به رغم اعلام صریح مبنی بر عدم افزایش قیمت، با گرانی روبرو شد.
براساس اعلام سازمان غذا و دارو، تأکید بر گران ‌نشدن دارو تا قبل از اجرای طرح "دارویار" با هدف جلوگیری از احتکار و کمبود دارو بوده است؛ اقدامی که به‌گفته متولیان حوزه بهداشت و درمان ناشی از تجربه گذشته درباره برخی کالاهای اساسی است که سودجویان به محض اطلاع از افزایش قیمت آنها، میزان عرضه به بازار مصرف را تا اعمال قیمت‌های جدید کاهش دادند و کمبودهایی را به‌وجود آوردند.
برخی کارشناسان معتقدند برخوردهایی از این دست اعتماد مردم به سخنان سیاستگذاران را می‌تواند کم کند و موجب کاهش سرمایه اجتماعی شود. حالا این سئوال اساسی از سوی افکار عمومی پرسیده می‌شود که آیا نان و بنزین نیز ممکن است با همین توجیه دستخوش افزایش قیمت شوند؟
هر چه هست دارو حالا با نرخ‌های جدید به مردم عرضه می‎شود. در آخرین ساعات بیست و دوم تیرماه بود که کانال خبر فوری با مخابره خبری در خروجی خود اعلام کرد: امروز نشستی در ‎سازمان غذا و دارو برگزار شد و شرکت‌های دارویی می‌توانند از پنجشنبه 23 تیر 1401، بیست تا سی درصد درصد به قیمت محصولات خود اضافه کنند.
البته این رقم علی الحساب است و افزایش قیمت می‌تواند بالاتر تعیین شود. هنوز سیل تایید و تکذیب‌ها به راه بود که بهرام عین‌اللهی، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با رسانه ملی مصاحبه کرد و خبر مذکور را تایید کرد.
این اولین باری نیست که در سال جاری قیمت دارو دستخوش افزایش می‌شود. پیش از این نیز در فروردین ماه بیماران و متقاضیان دارو با رشد شدید قیمت دارو مواجه شدند. با این حال اهمیت افزایش اخیر آنجاست که افزایش قیمت دارو پس از قول صریح رئیس جمهوری اتفاق افتاده است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала