بریکس رقیب غیرمنتظره ایالات متحده و اروپا

© Sputnikبریکس رقیب غیرمنتظره ایالات متحده و اروپا
بریکس رقیب غیرمنتظره ایالات متحده و اروپا - اسپوتنیک ایران  , 1920, 17.07.2022
اشتراک
مجله اسپانیایی ربلیون نوشت: بریکس برخلاف ایالات متحده و اتحادیه اروپا به دنبال تقویت همکاری های بین المللی است.
به گزارش اسپوتنیک، مجله اسپانیایی Rebelion می نویسد در حالی که گروهی متشکل از پنج کشور - برزیل، روسیه، هند، چین، آفریقای جنوبی - به تقویت و گسترش همکاری های چند قطبی کمک می کنند، ایالات متحده و اتحادیه اروپا خود را با تحریم های ضد روسیه خسته می کنند.
هدلبرتو لوپز بلانخه (Hedelberto Lopez Blanche) نویسنده مقاله می گوید: بریکس در برنامه های توسعه، یکپارچگی اقتصادی و تجارت سودآور برای اعضای خود پیشرفت می کند.
به نظر وی، تمایل بلوک اقتصادی برای اتحاد اقتصادهای در حال توسعه، کشورهای بیشتری را به صفوف این سازمان جذب می کند.
نویسنده مقاله همچنین از نشست بریکس که در ماه ژوئن برگزار شد بسیار قدردانی کرد و به تشدید تماس ها بین شرکت های روسی و شرکای این سازمان اشاره کرد.
بلانخه یادآور شد: در این اجلاس، ما در مورد امکان افتتاح شبکه فروشگاه های هندی در مسکو و افزایش سهم خودروهای چینی در جاده های روسیه بحث کردیم.
در پایان ژوئن، وزارت امور خارجه ایران اعلام کرد که تهران برای عضویت در برجام درخواست داده است، آلبرتو فرناندز، رئیس جمهور آرژانتین نیز از قصد خود برای پیوستن به این گروه ابراز کرد. لی ککسین رئیس بخش امور اقتصادی بین‌الملل وزارت امور خارجه چین، به نوبه خود گزارش داد که چندین کشور هستند که علاقمند به عضویت در بریکس همچون اندونزی، ترکیه، عربستان سعودی، مصر، آرژانتین دارند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала