اگر آدامس را قورت دهید، چه اتفاقی در بدن شما می افتد

© Fotolia / Dmitriisimakovاگر آدامس را قورت دهید، چه اتفاقی در بدن شما می افتد
اگر آدامس را قورت دهید، چه اتفاقی در بدن شما می افتد  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 17.07.2022
اشتراک
سرگی ویالوف، متخصص گوارش و کبد در روسیه در سخنانی گفت اگر به طور تصادفی آدامس را قورت دهید چه اتفاقی در بدن شما می افتد.
به گزارش اسپوتنیک، ما همیشه شنیده ایم که در دوران کودکی جویدن آدامس برای بلع خطرناک است، زیرا هضم نمی شود و می تواند به بدن آسیب برساند.
سرگی ویالوف، کاندیدای علوم پزشکی، متخصص گوارش، کبد شناس در روسیه با چنین اظهاراتی موافق نیست. به گفته وی، تولیدکنندگان آدامس خطر بلعیدن آن را در نظر می گیرند.
وی گفت: "شما می توانید آدامس را قورت دهید، اما نیازی به این کار ندارید، یعنی با خوردن ادامس مشکلی برای شما بجود نمی اید. همه تولید کنندگان آدامس در تولید آن چنین خطری را در نظر گرفته اند، یعنی آدامس را می توان به راحتی و با خیال راحت بلعید ".
این پزشک خاطرنشان کرد: آدامس نمی تواند روده را مسدود کند یا به دیواره آن بچسبد. آدامس در بیشتر موارد یک ماده بی اثر است، مانند ماتریکس، که در داخل آن اجزای طعم دهنده و پرکننده ها پراکنده شده اند. هنگام جویدن، فقط ماتریکس باقی می ماند که با هیچ چیزی تعامل نمی کند و کاملاً آرام از طریق دستگاه گوارش عبور می کند.
کار بر روی واکسن کووید به صورت آدامس ادامه دارد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 24.06.2021
کار بر روی واکسن کووید به صورت آدامس ادامه دارد
سرگی ویالوف در ادامه توضیح داد که آدامس در بدن انسان به هیچ چیز نمی چسبد و هیچ جا معطل نمی شود. در نتیجه آدامس به طور طبیعی از بدن بیرون می آید.
پیش از این در خبرها آمدهبود که دکتر "لیزا گانجو"، متخصص بیماری های معده و روده، در مرکز پزشکی "لانگون" در شهر نیویورک معتقد است که آدامس مانند هر ماده خوراکی دیگری همان مسیر همیشگی را در سیستم داخلی و گوارش بدن طی می کند. بر طبق یافته این پزشک، آدامس کمی تفاوت با دیگر مواد غذایی دارد و که کمی سخت تر جذب می شود.
این پزشک معتقد است که سازو کار معده به گونه ای است که هم هضم استیک سفت را انجام می دهد و هم هضم آدامس را.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала