ضربان قلب کهکشان

© Photo / NASA/JPL-Caltech/IPACکهکشان
کهکشان - اسپوتنیک ایران  , 1920, 16.07.2022
اشتراک
کارشناس: ضربان قلب کیهان حدود سه ثانیه طول کشید.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از " سی بی اس نیوز"، ستاره شناسان موسسه فناوری ماساچوست سیگنال های رادیویی را از یک کهکشان در فاصله میلیاردها سال نوری از زمین دریافت کرده اند. دانشمندان هنوز نتوانسته‌اند مکان دقیق امواج را مشخص کنند، اما گمان می‌کنند که منبع آن می‌تواند ستاره‌های نوترونی باشد که از هسته‌های فروپاشیده ستارگان غول‌پیکر ساخته شده‌اند.
ستاره شناسان موفق به دریافت سیگنال های رادیویی از یک کهکشان در فاصله میلیاردها سال نوری از زمین شدند که شبیه به ضربان قلب انسان است.
دانیله میچیلی، فوق دکترای موسسه کاولی برای اخترفیزیک و تحقیقات فضاییMIT گفت: "این غیرعادی بود. "نه تنها بسیار طولانی بود، حدود سه ثانیه طول کشید، بلکه پیک های دوره ای وجود داشت که بسیار دقیق بودند و هر کسری از ثانیه را منتشر می کردند - بوم، بوم، بوم - مانند ضربان قلب. این اولین باری است که خود سیگنال دوره ای است".
پروکسیما قنطورس - اسپوتنیک ایران  , 1920, 21.12.2020
ستاره شناسان سیگنال بیگانه احتمالی را ثبت کرده اند
این نخستین سیگنال دوره ای است که ما توانستیم از اعماق فضا دریافت کنیم و نه تنها بسیار طولانی است بلکه در پیک های دوره ای بسیار منظم و دقیق به زمین رسیده است. اعلام این خبر به دنبال انتشار اولین تصاویر از کیهان توسط تلسکوپ فضایی جیمز وب در اوایل این هفته صورت گرفت.
این سیگنال از یک کهکشان دور که چندین میلیارد سال نوری از زمین فاصله دارد، دریافت کرد. محققانMIT و دانشگاه مک گیل در کانادا که مطالعه ای را در مورد سیگنال منتشر کردند، آن را FRB 20191221A نامیدند.در حال حاضر طولانی ترین FRB با واضح ترین الگوی دوره ای است که تا به امروز شناسایی شده است.
اولین FRB در سال 2007 کشف شد و از آن زمان صدها فلاش رادیویی مشابه در فضا شناسایی شده است.
این کشف این سوال را مطرح می‌کند که چه چیزی می‌تواند باعث ایجاد این سیگنال شدید شود که قبلاً هرگز ندیده‌ایم، و چگونه می‌توانیم از این سیگنال برای مطالعه جهان استفاده کنیم. در آن نقطه ممکن است تعداد بیشتری از این سیگنال های دوره ای را پیدا کنیم.
سیگنال های دوره ای بیشتری از این منبع می توانند به عنوان یک ساعت اخترفیزیکی استفاده شوند. در بیانیه مطبوعاتی آمده است: "به عنوان مثال، فرکانس انفجارها، و نحوه تغییر آنها با دور شدن منبع از زمین، می تواند برای اندازه گیری سرعت انبساط کیهان مورد استفاده قرار گیرد".
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала