ایجاد منطقه آزاد مشترک بین ایران و روسیه

© Photo / IRNA"سعید محمد" مشاور رییس جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد تجاری صنعتی و ویژه اقتصادی ایران
سعید محمد مشاور رییس جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد تجاری صنعتی و ویژه اقتصادی ایران - اسپوتنیک ایران  , 1920, 16.07.2022
اشتراک
سعید محمد، مشاور رییس جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد تجاری صنعتی و ویژه اقتصادی ایران ایجاد یک منطقه آزاد مشترک بین ایران و روسیه را از اهداف آتی دبیرخانه شورای‌عالی مناطق آزاد خواند و گفت: طبق برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، در آینده نزدیک این مهم تحقق خواهد گرفت.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از خبرگزاری مهر ، اواخر بهار سال جاری که "نواف" عضو مجلس دومای روسیه و نماینده ویژه پوتین، "سرگئی میلوشکین" مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی لوتوس آستاراخان روسیه، "الک ساوچنکو" نایب رییس دومای روسیه و هیات همراه در جلساتی متفاوت با "سعید محمد" دیدار و بر گسترش همکاری‌های دو و چند جانبه ایران و روسیه با تکیه بر ظرفیت‌های در مناطق آزاد ایران تاکید کردند.
پس از آن دیدار و با پیگیری‌های دبیرخانه شورای‌عالی مناطق آزاد تجاری صنعتی و ویژه اقتصادی، "ولادیمیر پوتین" رئیس جمهور روسیه، قانونی را برای تصویب پروتکل الحاقی توافقنامه منطقه آزاد بین اتحادیه اوراسیا و ایران امضا کرد.
تجارت آزاد ایران با اوراسیا - اسپوتنیک ایران  , 1920, 08.07.2022
گزارش و تحلیل
تجارت آزاد ایران با اوراسیا
این توافقنامه شامل قوانین اساسی تجارت بین اتحادیه اقتصادی اوراسیا و ایران است و تا حد ممکن به قوانین سازمان تجارت جهانی(WTO) نزدیک است. در آن تعهدات طرفین برای کاهش یا لغو حقوق گمرکی و دیگر موانع غیر گمرکی برای برخی از کالاها در راستای تشویق همکاری‌های اقتصادی و تجاری دو طرف تعریف می‌شود.
اتحادیه اقتصادی اوراسیا، یک اتحادیه اقتصادی است که بیشتر اعضای آن کشورهای شمال منطقه اوراسیا در شرق اروپا هستند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала