افزایش قیمت ۶ برابری تریاک و تغییر سلیقه مصرف کنندگان این ماده مخدر +عکس

© AFP 2023 / Noorullah Shirzadaتبدیل تریاک افغانی به هروئین در ترکیه
تبدیل تریاک افغانی به هروئین در ترکیه - اسپوتنیک ایران  , 1920, 16.07.2022
اشتراک
با افزایش قیمت‌ تریاک، بعضی از معتادان روزی ۲۰۰ قرص می‌خورند.
به گزارش اسپوتنیک، با افزایش قیمت‌ تریاک که ناشی از سخت‌گیری‌های طالبان در افغانستان است، تمایل معتادان به مصرف شیشه و قرص به جای تریاک و کوچ خطرناک از "سنتی" به "صنعتی" کرده‌اند که گفته می‌شود این میان هستند معتادانی که به خاطر این شرایط حتی روزی ۲۰۰ قرص مصرف می‌کنند.
یک کاسب موادمخدر توضیح می‌دهد که هر ۴.۵ کیلو تریاک تا سال گذشته ۴۳۰ دلار بود، اما در حال حاضر به ۲ هزارو ۶۲۹ دلار رسیده، یعنی قیمت آن ۶ برابر شده است. این قیمت عمده‌فروش‌هاست و سردسته‌هایی می‌توانند آن را خرید کنند که سرشاخه توزیع موادمخدر هستند، اما قیمت عمده آن بسته به جنسی است که تحویل می‌دهند.
قیمت هرویین بسته به میزان درصد خلوص آن سال گذشته بین ۲۰ تا ۳۵ تومان برای هر گرم متفاوت بود، اما در حال حاضر قیمتش رشد کرده و هر گرم هرویین بین ۸۰ تا ۱۵۰ هزار تومان متفاوت شده است. شیشه هم قیمتش تغییر کرده است، پیش از این هر گرم شیشه بین ۴۰ تا ۷۰ هزار تومان خرید و فروش می‌شد، اما در حال حاضر مصرف‌کننده باید بین ۱۰۰ تا ۱۸۰ هزار تومان برای یک گرم شیشه پرداخت کند.
کاربرانی عنوان می‌کنند که شاید این گرانی‌ها سبب شود تا بسیاری از افراد معتاد به مواد مخدر، ترک کنند و رو بهبودی روند. اما کاربرانی معتقدند که همیشه دلالان روش‌های جدیدی برای سودجویی خود پیش می‌گیرند و مشتقات جدیدی از این مواد را در اختیار مصرف‌کنندگان قرار می‌دهند. گروهی از کاربران هم بر این باورند که این موضوع کمک خواهد کرد تا نیروهای پلیس مبارزه با مواد مخدر راحت‌تر بتوانند به سرشاخه‌های اصلی و تامین‌کنندگان برسند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала