اعتراف سیاستمدار آمریکایی: بسیاری از مردم آمریکا با موضع پوتین در مورد اوکراین موافق هستند

مایکل مک‌فول، سفیر سابق ایالات متحده در مسکو
 مایکل مک‌فول، سفیر سابق ایالات متحده در مسکو  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 16.07.2022
اشتراک
مایکل مک‌فول، سفیر سابق ایالات متحده در مسکو اعلام کرد بسیاری از آمریکایی‌ها، از جمله آن‌هایی که در جامعه علمی هستند، با عقیده ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه درباره وحدت تاریخی روسیه و اوکراین موافق هستند.
به گزارش اسپوتنیک، مک‌فول گفت: در ایالات متحده افراد زیادی وجود دارند که با برخی از اظهارات پوتین در مورد اوکراین موافق هستند: "روس ها و اوکراینی ها، یکسان هستند، اینطور نیست؟ زبان آنها اساساً یکسان است، درست است؟ حتی دانشمندان و استادان نیز بر اساس این مقولات استدلال می‌کنند".
این دیپلمات سابق خاطرنشان کرد، بسیاری از کارشناسان آمریکایی به یاد دارند که روسیه و اوکراین هر دو سرچشمه تاریخ خود را از دولت روس باستان می دانند.
مک فول ابراز عقیده کرد که واشنگتن به همراه کی یف باید نوعی برنامه آموزشی را اجرا کنند که با کمک آن تاریخ جدیدی از اوکراین که برای غرب مفید است به جهانیان آموزش داده شود.
در نتیجه حملات اوکراین به روستایی در استان  کورسک روسیه یک نفر کشته شد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 15.07.2022
ورود نخستین راکت‌انداز چندگانه ام۲۷۰ از انگلیس به اوکراین
ولادیمیر پوتین 12 ژوئیه سال گذشته مقاله ای با عنوان "وحدت تاریخی روس ها و اوکراینی ها" منتشر کرد. وی در آن دیوار به وجود آمده بین دو ملت را فاجعه ای بزرگ خوانده و تاکید کرد که حاکمیت واقعی اوکراین تنها در مشارکت با مسکو امکان پذیر است.
رئیس‌جمهور روسیه همچنین یادآور شد که روس‌ها، اوکراینی‌ها و بلاروس‌ها وارثان روس باستان، بزرگترین دولت اروپا هستند: قبایل اسلاو و دیگر قبایل در سرزمین‌هایی از لادوگا، نووگورود، پسکوف تا کی یف و چرنیگوف با یک زبان و تحت حکومت شاهزادگان سلسله روریک و پس از غسل تعمید روسیه بر اساس مسیحیت ارتدکس متحد شدند..
رئیس جمهور در خاتمه مقاله خود خاطرنشان کرد که انتخاب معنوی شاهزاده بزرگ ولادیمیر امروزه هم تا حد زیادی رابطه خویشاوندی بین مردم روسیه و اوکراین نشان می دهد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала