قابلیت پرواز هیبریدی جدیدترین پهپاد ایران

CC BY 4.0 / Tasnim News Agency / پهپاد معراج
پهپاد معراج - اسپوتنیک ایران  , 1920, 16.07.2022
اشتراک
پهپاد معراج ایران قادر است با سرعت 140 کیلومتر تا ارتفاع 12000پایی پرواز کند.
به گزارش اسپوتنیک به قل از "تسنیم"، جدیدترین پهپاد عمود پرواز نیروی دریایی ارتش ایران، "هما" نام دارد و دارای قابلیت پرواز هیبریدی است که توان پرواز به صورت عمودی و کروز را دارد. مشخصات ظاهری آن شبیه به پهپادهای معراج نیروی زمینی و دریایی سپاه است.
پهپاد معراج سپاه قادر است با سرعت 140 کیلومتر تا ارتفاع 12000پایی پرواز کند. وزن برخاست آن 33 کیلوگرم است و می‌تواند محموله‌ای به‌وزن 5 کیلو را حمل کند و سوخت مصرفی آن 10 لیتر است. مداومت پرواز آن 10.5 ساعت و برد لینک دیتای آن 150 کیلومتر است
دیمیتری پسکوف سخنگوی کرملین - اسپوتنیک ایران  , 1920, 13.07.2022
سخنگوی ریاست جمهوری روسیه: پوتین درباره خرید پهپاد با مقامات ایران گفتگو نخواهد کرد
علاوه بر پهپاد هما دو پهپاد عمود پرواز دیگر نیز در سازمان رزم نیروی دریایی ارتش با نام‌های چمروش 3 و پلیکان عملیاتی هستند.
پهپادهای عمود پرواز یکی از بهترین گزینه‌ها برای تجهیز ناوگان نیروهای دریایی هستند. یکی از مشکلات شناورها عدم پوشش سامانه‌های ارتباطی و راداری به دلیل محدودیت‌هایی است که کروی بودن زمین ایجاد می‌کند.
به این ترتیب ناوها باید به یک سیستم ماورا افق نگر مجهز شوند تا بتوانند محل‌هایی که در برد رادار و سیستم‌های ارتباطی آنها وجود ندارد را نیز پوشش دهند. پهپادهای عمود پرواز بدلیل آنکه نیازی به باند پرواز ندارند،‌ توانایی بکارگیری از انواع شناورها را دارند لذا گزینه‌مناسبی برای پرکردن این خلاء هستند و به این ترتیب برد شناسایی، ارتباطی و حتی رزمی شناورهای رزمی را ارتقا می‌دهند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала