سفیر چین در تهران: علی‌رغم تحریم‌های آمریکا به همکاری با ایران ادامه می‌دهیم

CC BY 4.0 / Tasnim News Agency / دیدار وزرای خارجه ایران و چین
دیدار وزرای خارجه ایران و چین  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 16.07.2022
اشتراک
چانگ هوآ، سفیر کشور چین در ایران میگوید کشورش همواره به طور قاطع با تحریم‌های یکجانبه و غیرقانونی آمریکا و رویکرد دست درازی و مداخله در امور دیگران مخالف است و علی‌رغم تحریم ها به همکاری عادی با ایران ادامه می دهد.
به گزارش اسپوتنیک، سفیر چین در مصاحبه با خبرگزاری مهر افزود عوامل اقتصادی دو کشور به شدت مکمل یکدیگر بوده و همکاری‌های عملگرایانه دو طرف نتایج مثمر ثمری را به همراه داشته است. طی سال‌های بسیار، چین همواره نخستین شریک تجاری ایران بوده و یادداشت تفاهم دو کشور در حوزه همکاری‌های "یک پهنه یک راه" به پیشبرد بی وقفه همکاری‌ها در چارچوب ابتکار "یک پهنه یک راه" منجر شده است.
 ژائو لیجیان، سخنگوی وزارت امور خارجه چین - اسپوتنیک ایران  , 1920, 08.07.2022
ابراز مخالفت چین با تحریم‌های یکجانبه آمریکا علیه ایران
او درباره اجلاس "بریکس" که اخیراً به میزبانی کشورش برگزار شد، گفت: چین از روند گسترش اعضای بریکس حمایت می‌کند و در پی گسترش همکاری‌های موجود در چارچوب "بریکس پلاس" است.
سفیر چین در عین حال انتقادی هم به رویکردهای ایالات متحده آمریکا در منطقه دارد و می‌گوید: در طول سالیان دراز، ارتش ایالات متحده تحت عنوان آزادی در کشتی رانی و عبور از مناطق هوایی نسبت به اعزام مکرر ناوهای هواپیمابر، بمب افکن‌های راهبردی، زیردریایی‌های اتمی و دیگر تجهیزات نظامی پیشرفته خود به منطقه خلیج فارس و دریای چین جنوبی اقدام کرده است و با رویکردهای آتش‌افروزانه، به گونه‌ای جدی امنیت کشورهای منطقه را به مخاطره افکنده و غیر از آن بر وضعیت تنش آمیز منطقه نیز افزوده است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала