اهدای اعضای بدن عروسی که با رسم تیراندازی هوایی به کما رفت +عکس

© Sputnik / Alexandr Polegenkoاهدای گل مردم واشنگتن به یاد قربانیان انفجار در مترو سن پترزبورگ
اهدای گل مردم واشنگتن به یاد قربانیان انفجار در مترو سن پترزبورگ - اسپوتنیک ایران  , 1920, 16.07.2022
اشتراک
اعضای بدن عروسی که با رسم مرگبار تیراندازی دچار مرگ مغزی شده بود، به سه بیمار نیازمند اهدا شد.
به گزارش اسپوتنیک، خبرگزاری فارس از شیراز در رابطه با مرگ مغزی مهوش لقائی و اهدای اعضای بدن وی با رضایت خانواده‌اش نوشت: «پیرو رسم غلط تیراندازی در مراسمات محلی سه شنبه شب مورخ ۲۱ تیرماه در یک عروسی‌ در فیروزآباد فارس، شوهر خواهر داماد به قصد شادی با اسلحه شکاری تیر شلیک می‌کند که به‌ دلیل شلوغی و ناتوانی در کنترل اسلحه، تیر به عروس و دو فرد دیگر اصابت می‌کند. که در اثر این شلیک عروس به کما رفته و دو نفر دیگر مصدوم می‌شوند.»
سیاوش غلامی، مدیر واحد فراهم آوری و اهداء عضو بیمارستان پیوند اعضا ابوعلی سینا شیراز نیز در این رابطه گفت: «اعضای بدن بانوی جوان فیروزآبادی که در حادثه تیراندازی در مراسم عروسی خود، دچار مرگ مغزی شده بود به سه بیمار نیازمند اهدا شد.»
وی افزود: «مرحومه پس از انجام مراحل تایید مرگ مغزی و با فداکاری و رضایت خانواده ایشان در بیمارستان پیوند اعضا ابوعلی سینا صدرای شیراز تحت عمل جراحی و جداسازی اعضا قرار گرفت. کبد وی به یک خانم ۳۱ ساله اهل گیلانغرب استان کرمانشاه، یک کلیه وی به یک جوان ۲۳ ساله اهل ایذه خوزستان و یک کلیه دیگر نیز به یک جوان ۲۹ ساله اهل سیاخ دارنگون استان فارس اهدا شد.»
سیاوش غلامی در این رابطه گفت: «تیم پیوند اعضا بیمارستان ابوعلی سینا قدردان تصمیم فداکارانه و انسانی خانواده اهدا کننده عضو که در شرایط روحی بسیار سخت گرفته شد هستند.»
بسیاری از کاربران ضمن اینکه برای این مرحومه آرامش ابدی آرزو می‌کنند، امیدوارند خداوند به خانوده‌ی وی برای این غم صبر دهد. کاربران عنوان می‌کنند که اسلحه شوخی بردار نیست و جای تاسف دارد که همچنان رسم‌های اشتباه و خطرناک برانداخته نشده‌اند. این کاربران معتقدند برای آگاهی بخشی مردم و پیشگیری از چنین اتفاقاتی بایستی برنامه‌هایی در نظر گرفته شود تا شاهد چنین اتفاقات تلخ و ناگواری نباشیم.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала