واکنش کره شمالی به تصمیم اوکراین برای قطع روابط دیپلماتیک با پیونگ یانگ

© Sputnik / Kirill Kallinikov /  مراجعه به بانک تصاویر پرچم کره شمالی
پرچم  کره شمالی - اسپوتنیک ایران  , 1920, 15.07.2022
اشتراک
وزارت خارجه کره شمالی به تصمیم دولت اوکراین برای قطع روابط دیپلماتیک با این کشور واکنش نشان داده و اعلام کرد اوکراین پس از حمایت از "اقدامات غیرقانونی ایالات متحده" در قبال پیونگ یانگ، حق ندارد مقامات کره شمالی را به دلیل تصمیم به رسمیت شناختن جمهوری های خلق دونتسک و لوهانسک نکوهش کند.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از رویترز ، در وزارت خارجه کره شمالی اعلام کردند:" پس از اینکه مقامات اوکراینی در گذشته از سیاست خصمانه غیرقانونی و ناعادلانه ایالات متحده [در قبال پیونگ یانگ] حمایت کردند، اوکراین حق مخالفت یا استدلال درباره اقدامات مشروع ما در چارچوب حاکمیت خود را ندارد. ما به تقویت و توسعه روابط دوستانه و همکاری با همه کشورهایی که به حاکمیت ما احترام می گذارند و با ما بر اساس اصول برابری، عدم مداخله در امور داخلی و احترام متقابل روابط برقرار می کنند، ادامه خواهیم داد".
اوکراین روابط دیپلماسی خود با کره شمالی را قطع می کند - اسپوتنیک ایران  , 1920, 13.07.2022
قطع روابط دیپلماسی اوکراین با کره شمالی
پیش از این، وزارت خارجه اوکراین تصمیم کره شمالی برای به رسمیت شناختن استقلال جمهوری های خلق دونتسک و لوهانسک را محکوم کرد. در این بیانیه آمده است: "ما این تصمیم را تلاشی برای تضعیف حاکمیت و تمامیت ارضی اوکراین توسط پیونگ یانگ می دانیم". این وزارتخانه همچنین این به رسمیت شناختن را باطل و بدون عواقب قانونی خواند، زیرا مرزهای شناخته شده بین المللی اوکراین را تغییر نمی دهد.
روز 13 ژوئیه، کره شمالی حاکمیت و استقلال جمهوری های خلق دونتسک و لوهانسک را به رسمیت شناخت. کیم سون، نماینده دائم کره شمالی در سازمان ملل متحد نیز اعلام کرد که دولت کره شمالی از موضع روسیه در قبال این جمهوری ها کاملا حمایت می کند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала