نخست وزیر مجارستان: اروپا با اعمال تحریم ها به ریه خود شلیک کرد و اکنون در حال خفه شدن است

© AFP 2023 / Thierry Charlierویکتور اوربان، نخست وزیر مجارستان
ویکتور اوربان، نخست وزیر مجارستان - اسپوتنیک ایران  , 1920, 15.07.2022
اشتراک
ویکتور اوربان، نخست وزیر مجارستان اعلام کرد سیاست تحریم ها انتظارات را برآورده نکرده است، اقتصاد اروپا به ریه خود شلیک کرده و اکنون در حال خفه شدن است.
به گزارش اسپوتنیک، اوربان در مصاحبه رادیو Kossuth گفت: "سیاست تحریم‌ها امیدها را برآورده نکرد، بلکه نتیجه معکوس آنچه برنامه‌ریزی شده بود، داشت... باید بگویم که در ابتدا فکر می‌کردم فقط به پای خودمان شلیک کردیم، اما اکنون به نظر می‌رسد که اقتصاد اروپا به ریه های خود شلیک کرده و به همین دلیل است که اکنون در همه جا خفه می شود."
اوربان همچنین به هر کسی که شغلی دارد توصیه کرد که قدر آنرا بداند زیرا در ماه های آینده رکود اقتصادی اروپا پیش بینی می شود. به گفته وی، تمام مطالعات، تحلیل ها و پیش بینی های بین المللی که او با آنها کار می کند نشان می دهد که به دلیل "اثر ترکیبی" سیاست تحریم ها و درگیری در اوکراین، "اقتصاد اروپا شروع به کوچک شدن کرده است."
اولاف شولتز صدراعظم آلمان - اسپوتنیک ایران  , 1920, 15.07.2022
رسانه : اگر صدراعظم آلمان تسلیم پوتین نشود، استعفا در انتظار وی خواهد بود
پیش از این، گرگلی گویاش، رئیس دفتر نخست وزیر مجارستان، گفته بود که اقتصاد اتحادیه اروپا در صورت تحریم گاز روسیه "به مشکل برخواهد خورد"، بنابراین می توان در این مورد "حداقل به طور موقت" به عقل سلیم اعتماد کرد و الکساندرا سنتکیرای، سخنگوی دولت مجارستان خاطرنشان کرد که تحریم گاز روسیه به معنای "شلیک به ریه" برای اروپا خواهد بود، زیرا جبران نفت روسیه غیرممکن است و مجارستان در صورتی که تحریم های پیشنهادی مغایر با منافع مجارستان باشد، موضع خود را به شدت تمام اعلام خواهد کرد.
پس از آغاز عملیات ویژه روسیه در اوکراین، کشورهای غربی تحریم‌هایی را علیه فدراسیون روسیه از جمله منابع انرژی روسیه اعمال کردند. ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه گفته است که سیاست مهار و تضعیف روسیه استراتژی بلندمدت غرب است و تحریم ها ضربه جدی به کل اقتصاد جهانی وارد کرده است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала