شناسایی آب سیاه آسان‌تر می‌شود

© Fotolia / Yuganov Konstantin چشم سالم
چشم سالم - اسپوتنیک ایران  , 1920, 14.07.2022
اشتراک
آزمایش‌های بینایی و چشم می‌توانند به زودی پس از توسعه یک دستگاه کم‌هزینه "پیشگام" که می‌تواند تصاویر سه‌بعدی از چشم را ثبت کند، تغییر کند.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از تارنمای "ireland-live"، دستگاه جدید چشم پزشکی می تواند تصاویری از شبکیه، پشت چشم و قرنیه بگیرد و می تواند به دستگاهی اضافه شود که معمولاً توسط اپتومتریست ها برای بررسی سلامت چشم استفاده می شود. محققان امیدوارند تحولات جدید در این زمینه به شناسایی بیماری هایی مانند سرطان چشم و آب سیاه کمک کند.
هزینه دستگاه های فعلی برای عکسبرداری ۳ بعدی از چشم گاهی به ۱۰۰ هزار پوند می رسد و به همین دلیل برای عموم مردم نمی توان از آنها استفاده کرد. یک نسخه اصلاح شده از این فناوری به افراد امکان می دهد از شبکیه چشمان خود سلفی بگیرند. به عبارت دیگر دستگاه جدید را می توان بدون نظارت پزشکی و حتی در داروخانه ها استفاده کرد.
حوا تسلبيك پيرزن ٨٠ ساله اى كه اهل بوسنى و هرزگووين است بيمارى هاى چشم را با روشى خاص درمان مى كند. - اسپوتنیک ایران  , 1920, 27.01.2017
درمان بيمارى هاى چشمى با ليس زدن چشم "ويدئو"
ماریوجیاردینی، یان کوگیل و کرستی جوردن در بخش مهندسی پزشکی دانشگاه استراثکلاید در انگلیس این دستگاه را ابداع کرده اند. جیاردینی در این باره می گوید با کمک این روش می توانند به راحتی و با هزینه ای اندک، بدون نیاز به متخصص چشم بیماران را بررسی کرد. دستگاه ما به شیوه ای راحت و سریع و در حقیقت در کمتر از یک ثانیه قادر به ثبت تصاویر ۳بعدی است.
او در ادامه افزود: "این فناوری می تواند آزمایش ها و فرایندهای پس از آن برای تشخیص بیماری هایی مانند آب سیاه را دگرگون کند زیرا هر اپتومتریستی در هر نقطه از جهان قادر به خرید آن خواهد بود".
دکتر ایین لیوینگستون، مشاور چشم پزشک در NHS Forth Valley، که با دکتر جیاردینی در پروژه های قبلی چشم پزشکی همکاری داشته است، گفت: "بسیاری از کارهایی که ما به عنوان چشم پزشک انجام می دهیم به دیدن اشیا به صورت سه بعدی بستگی دارد.
این یک مکمل بسیار مهم برای نحوه تفسیر اطلاعات است، استفاده از دیجیتال برای جمع‌آوری اطلاعات بیشتر طی معاینه، با پتانسیل دسترسی بسیار فراتر از بیمارستان به سمت اپتومتری جامعه، ابزارهای اندازه‌گیری ظریف که هر چه بیشتر برای بیماران قابل دسترسی می شود".
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала