به دریاچه های کشف شده در قاره قطب جنوب نام های روسی داده خواهد شد

© Photo / Pixabay / Martin Fuchsبه دریاچه های کشف شده در قاره قطب جنوب نام های روسی داده خواهد شد
به دریاچه های کشف شده در قاره قطب جنوب نام های روسی داده خواهد شد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 14.07.2022
اشتراک
الکساندر ماکاروف، مدیر مؤسسه تحقیقات قطب شمال و قطب جنوب در روسیه در یک نشست خبری اعلام کرد دانشمندان این موسسه علمی قصد دارند برای 18 دریاچه جدید کشف شده در قاره قطب جنوب (جنوبگان) در ماه ژوئن نام های روسی بگذارند.
به گزارش اسپوتنیک، ماه گذشته، اعضای شصت و هفتمین اکسپدیشن قطب جنوب روسیه، این دریاچه ها را در نزدیکی ایستگاه قطبی "روسکایا" در منطقه ناشناخته ای در جنوبی‌ترین قاره کره زمین، مورد مطالعه قرار دادند
ماکاروف گفت: "ما می‌خواهیم اولین کسانی باشیم که این کار را انجام می‌دهیم تا نام‌های روسی را به این دریاچه‌ها بدهیم. اگر نام آنها را طبق تشریفات معمول اعلام نکنیم، هر سازمان و کشور خارجی دیگری می‌تواند این کار را انجام دهد." .
به گفته وی، دانشمندان روس "هیجان پیشگامان" را دارند.
ماکاروف همچنین تصریح کرد که تاریخ رفتن دانشمندان برای ادامه مطالعه دریاچه های جنوبگان هنوز مشخص نیست.
جداشدن بزرگترین کوه یخی از قطب جنوب - اسپوتنیک ایران  , 1920, 20.05.2021
جداشدن بزرگترین کوه یخی از قطب جنوب
این دانشمند گفت: "ایستگاه روسکایا از نظر لوژستیک سخت ترین ایستگاه است. هنوز پیش بینی اینکه در چه فصلی، فصل فعلی یا فصل بعدی در آنجا خواهیم بود، دشوار است. این امکان وجود دارد که دانشمندان در فصل فعلی نتوانند به آنجا برسند."
وی افزود: در پاییز نتایج دقیق تری از اولین نمونه های گرفته شده از کف دریاچه های جدید ظاهر می شود.
ماکاروف گفت: "طبق نتایج اولیه، برخی از دریاچه‌ها دارای آب شیرین و برخی دارای آب شور هستند. در پاییز، ما می‌توانیم نتیجه‌گیری‌های دقیق‌تری را تدوین کنیم."
"روسکایا" تنها ایستگاه در خط ساحلی 3500 کیلومتری بین شبه جزیره قطب جنوب و ایستگاه McMurdo ایالات متحده است. این یکی از ناشناخته ترین مناطق سواحل بخش اقیانوس آرام قطب جنوب است. در این منطقه، کانون کمترین فشار اتمسفر روی زمین وجود دارد که در آنجا شرایط آب و هوایی سختی را حتی با توجه استانداردهای قطب جنوب وجود دارد. در میان دیگر ایستگاه های ساحلی قطب جنوب، "روسکایا" با فشار اتمسفر بسیار پایین و سرعت زیاد باد متمایز می شود. میانگین تعداد روزهای طولانی مدت با سرعت باد بیش از 15 متر در ثانیه در منطقه ایستگاه 264 و با سرعت باد بیش از 30 متر در ثانیه - 136 است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала