ایران از مرحله جدید مذاکرات با عربستان استقبال می کند

CC BY 4.0 / IRNA / وزارت امور خارجه ایران
 وزارت امور خارجه ایران - اسپوتنیک ایران  , 1920, 14.07.2022
اشتراک
دستیار وزیر امور خارجه ایران اعلام کرد که اگر طرف سعودی آمادگی ورود به مرحله جدید مذاکرات را داشته باشد، استقبال می کنیم.
به گزارش اسپوتنیک، عليرضا عنايتی، دستیار وزير خارجه و مدير كل اداره خليج‌ فارس وزارت خارجه ايران گفت: اگر طرف سعودی آمادگی برگزاری دور بعدی مذاکرات را داشته باشد و برای ورود به یک مرحله دیگر آماده باشد، از آن استقبال می کنیم.

دستیار وزیر خارجه ایران در مصاحبه با اسپوتنیک در خصوص اینکه آیا دور جدیدی از مذاکرات با عربستان سعودی در راه است و آیا چشم اندازی برای احیای روابط و تبادل نمایندگی دیپلماتیک بین دو کشور از جمله بازگشایی سفارت ها در آینده نزدیک وجود دارد، اظهار داشت: ما از آوریل سال 2021 تا کنون، پنج دور گفتگو کردیم. پیشرفت های خوب و ملموسی در این گفتگوها داشتیم.

وی افزود: ما اقدامات اجرایی و جزئی طی این پنج دور گفتگوها با یکدیگر داشته ایم. اگر طرف سعودی آمادگی برگزاری دور بعدی را داشته باشد و برای ورود به یک مرحله دیگر که می تواند در قالب یک گفتگوی سیاسی رقم بخورد آماده باشد جمهوری اسلامی استقبال می کند.

دستیار وزیر خارجه ایران در خصوص برخی گزارش های رسانه ای مبنی بر اینکه مرحله نشست‌های امنیتی بین طرف‌های ایرانی و سعودی به پایان رسیده و دو طرف امروز وارد مرحله برگزاری جلسات با ابعاد دیپلماتیک شده‌اند تصریح کرد:‌"هنوز خیر (مذاکرات به سطح دیپلماتیک نرسیده است).

وی همچنین در پاسخ به پرسشی درباره اینکه آیا سفر آتی وزرای خارجه ایران و عربستان به بغداد برای اعلام روابط دیپلماتیک که در رسانه ها گزارش شده است در آینده نزدیک اتفاق می افتد، گفت: تاریخ دقیقی برای آن تعیین نشده است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала