رونمایی از اسکناس‌های بدون صفر در بازار ایران +عکس

© REUTERS / Raheb Homavandiروایت جالب روحانی درباره علت اعلام تومان به عنوان واحد رسمی پول ایران
روایت جالب روحانی درباره علت اعلام تومان به عنوان واحد رسمی پول ایران  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 14.07.2022
اشتراک
اسکناس‌های یک‌ و دو هزار تومانی که در قسمتی از آن، چهار صفر حذف شده وارد بازار شد.
‌به گزارش اسپوتنیک، رونمایی از اسکناس‌های جدید ۱۰۰۰، ۲۰۰۰ و۵۰۰۰ تومانی که زمان ‌رئیس‌کلی عبدالناصر همتی در بانک مرکزی و با امضای وی روی اسکناس، چاپ شده بود، وارد بازار شد‌. در قسمت بالای این اسکناس‌ها صفرها کمرنگ نمایش داده شده است و در قسمت پایین اسکناس، صفرها کاملا حذف شده است. این اسکناس‌ها به میزان زیاد در دوران مدیریت همتی چاپ شده بود.
تجارت نیوز در این باره نوشت: «تصاویری که امروز از اسکناس‌های جدید هزار تومانی و دو هزار تومانی که به تازگی در بازار عرضه شده‌اند، منتشر شد، نکات مهمی را در خود داشتند. این اسکناس‌های جدید با امضای عبدالناصر همتی، منتشر شده‌اند. در واقع، به نظر می‌رسد که این اسکناس‌ها در دولت پیشین چاپ شده‌ و الان وارد بازار شده‌اند. از طرف دیگر، در قسمت بالای این اسکناس‌ها، صفرهای کمرنگ شده‌ و در پایین آنها، اعداد بدون صفر نمایش داده شده‌اند. به نظر می‌رسد که این اقدام، در جهت آمادگی اذهان عمومی برای حذف چهار صفر از پول ملی بوده است. موضوعی که سال‌هاست توسط دولت‌ها مطرح می‌شود. انتظار می‌رود که بانک مرکزی، در پی انتشار اسکناس‌های جدید، هزینه‌های امحای اسکناس‌های هزار تومانی و دو هزار تومانی قدیمی را اعلام کند.»
کاربران با کنایه و تمسخر به بی‌تدبیری دولت، عنوان می‌کنند که چرا این اسکناس‌ها اکنون باید وارد بازار شوند؟ چرا در این اسکناس‌ها صفرها کمرنگ است؟ آیا برای برداشتن صفرها برای دیگر، اسکناس چاپ می‌کنند؟ چرا دولتمردان در رابطه این هزینه‌ها به مردم توضیحی نمی‌دهد؟ آیا غیر از این است که این اسکناس‌هایی که با امضای همتی است باید امحا شود؟
کاربرانی هم با ناراحتی از وضعیت اقتصادی و معیشتی در ایران عنوان می‌کنند که این اقدام هیچ مشکلی از مردم را حل نمی‌کند و ارزش پول ایران همان ارزش گذشته است و چیزی جز حذف که نه، بلکه کمرنگ شدن صفرها است. گروهی از کاربران عنوان می‌کنند که مگر با هزار و یا دو هزار تومانی در چنین وضعیت گرانی و تورم چه چیزی می‌شود خرید که این حجم از اسکناس‌های جدید چاپ شده است؟!
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала