رسانه ها تعداد تقریبی قربانیان درگیری ها با پلیس در سریلانکا را اعلام کردند

© AFP 2023 / Ishara S. KodikaraАнтиправительственные протесты на Шри-Ланке с требованием отставки президента из-за разрушительного экономического кризиса в стране
Антиправительственные протесты на Шри-Ланке с требованием отставки президента из-за разрушительного экономического кризиса в стране - اسپوتنیک ایران  , 1920, 14.07.2022
اشتراک
روزنامه محلی دیلی میرور اعلام کرد بیش از 80 نفر در سریلانکا در درگیری با پلیس و نیروهای امنیتی در جریان اعتراضات زخمی شده اند.
به گزارش اسپوتنیک، این نشریه نوشت روز گذشته 84 نفر به بیمارستان های شهر کلمبو پایتخت این کشور منتقل شدند. از این تعداد 42 نفر روز قبل در جریان تلاش تظاهرکنندگان برای نفوذ به محوطه ساختمان پارلمان مجروح شدند. بقیه در جریان تصرف دفتر نخست وزیری در درگیری ها آسیب دیدند.
پورتال خبری آددارانا (Adedarana) گزارش داد که پنج زن در میان قربانیان هستند. به گزارش این پرتال، در جریان این ناآرامی ها، دو پلیس، یک سرباز و دو خبرنگار زخمی شدند.
معترضان در سریلانکا اعلام کردند از ساختمان های دولتی خارج خواهند شد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 14.07.2022
معترضان در سریلانکا اعلام کردند از ساختمان های دولتی خارج خواهند شد
تظاهرات گسترده علیه مقامات سریلانکا در اواخر ماه آوریل در کلمبو، پایتخت این کشور آغاز شد. معترضان دولت را به سیاست های نادرست اقتصادی متهم می کنند که منجر به بدترین بحران در تاریخ سریلانکا شده است. روز شنبه 9 ژوئیه، معترضان اقامتگاه رئیس جمهور و دفتر نخست وزیر را تصرف کردند.
در این شرایط 13 ژوئیه، گوتابایا راجاپاکسا، رئیس جمهور سریلانکا استعفا داد و این کشور را ترک کرد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала