چین حقیقت ناخوشایند خاورمیانه را به آمریکا یادآوری می کند

© AFP 2023 / Drew Angerer / Getty Imagesچین حقیقت ناخوشایند خاورمیانه را به آمریکا یادآوری می کند
چین حقیقت ناخوشایند خاورمیانه را به آمریکا یادآوری می کند - اسپوتنیک ایران  , 1920, 13.07.2022
اشتراک
گلوبال تایمز در مقاله ای نوشت: بایدن رئیس جمهور آمریکا دست خالی از سفر خاورمیانه بازخواهد گشت.
به گزارش اسپوتنیک، دینگ لانگ استاد موسسه خاورمیانه در دانشگاه مطالعات بین‌ المللی شانگهای، در مقاله‌ ای برای گلوبال تایمز نوشت: جو بایدن رئیس‌ جمهور آمریکا، نمی‌تواند به اهداف خود دست یابد و اقتدار ایالات متحده را در سفر خاورمیانه تقویت کند.
این محقق خاطرنشان کرد: سفر رئیس جمهور آمریکا به خاورمیانه ممکن است بسیار مهم به نظر برسد، او به دنبال نشان دادن وزن سیاسی ایالات متحده در منطقه است، اما به دلیل بحران اوکراین، چشم انداز ژئوپلیتیک جهانی و منطقه به طور چشمگیری تغییر کرده است. این کار دستیابی به هدف را دشوار می کند، در نهایت، این تور چیزی بیش از یک عکسبرداری نخواهد بود.
نویسنده بر این باور است که بعید است بایدن بتواند بر سر افزایش عرضه نفت از خاورمیانه به اروپا به منظور کاهش اثرات تحریم های ضد روسیه به توافق برسد.
یائیر لاپید وزیر خارجه اسرائیل - اسپوتنیک ایران  , 1920, 13.07.2022
لاپید با بایدن درباره برنامه اتمی ایران رایزنی می کند
علاوه بر این، این مقاله تاکید می‌کند که وضعیت بازار انرژی، رئیس‌ جمهور آمریکا را وادار کرده است که با واقعیت کنار بیاید و تلاش‌ها برای "سرکش" کردن عربستان سعودی را که در جریان مبارزات انتخاباتی ۲۰۲۰ وعده داده بود، کنار بگذارد.
این کارشناس تصریح کرد: این بدان معناست که دکترین بایدن بر اساس دیپلماسی ارزشی شکست خورده است.
دینگ لانگ افزود که واشنگتن نمی تواند جلوی افول سیستم اتحاد خود در خاورمیانه را بگیرد، زیرا به الزامات امنیتی متحدان توجه کافی نداشته است که اعتماد استراتژیک آنها را تضعیف کرده است.
این استاد دانشگاه در پایان گفت: کشورهای خاورمیانه آنطور که ایالات متحده می‌خواهد جانبداری نمی‌کنند، بلکه به همکاری نزدیک با روسیه و چین ادامه می‌دهند.
بایدن برای اولین بار از زمان تصدی ریاست جمهوری آمریکا به خاورمیانه سفر کرده و تا ۱۶ ژوئیه از اسرائیل، کرانه باختری و عربستان سعودی دیدن خواهد کرد.
همانطور که قبلاً توسط یک مقام دولتی گزارش شده بود، رئیس دولت آمریکا با یایر لاپید نخست وزیر اسرائیل و همچنین رهبران امارات متحده عربی و فلسطین، محمد بن زاید و محمود عباس دیدار خواهد کرد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала