سفیر روسیه در ایران: آمریکایی ها در مورد برجام با خود تناقض دارند

© Sputnik / Shiva Abshenasسفیر روسیه در ایران: آمریکایی ها در مورد برجام با خود تناقض دارند
سفیر روسیه در ایران: آمریکایی ها در مورد برجام با خود تناقض دارند - اسپوتنیک ایران  , 1920, 13.07.2022
اشتراک
سفیر روسیه در ایران تاکید کرد که در موضوع توافق هسته ای ایران به آمریکا اعتمادی وجود ندارد.
به گزارش اسپوتنیک، لوان جاگاریان سفیر روسیه در ایران روز چهارشنبه در برنامه شبکه تلویزیونی روسیا-24 گفت: ایالات متحده در توافق هسته ای با ایران دچار تناقض است، زیرا آنها به طور رسمی از آن حمایت می کنند، اما در عین حال سعی در ایجاد ائتلاف علیه تهران دارند.
وی افزود: اکنون این سفر رئیس جمهور [آمریکا جو بایدن] [به خاورمیانه] در چنین جبهه ای ضدایرانی انجام خواهد شد و هدف آن تشکیل نوعی ائتلاف از کشورهای عربی، اسرائیل بر مبنای ضد ایرانی خواهد بود که قاطعانه غیر قابل قبول است.
جاگاریان ادامه داد: من فکر می کنم آمریکایی ها در اینجا با خودشان تناقض دارند. به نظر می رسد از یک سو به صورت شفاهی، علناً از علاقه ادعایی خود به احیای توافق برجام (برنامه جامع اقدام مشترک در مورد برنامه هسته ای ایران) صحبت می کنند و از سوی دیگر، هر کاری که ممکن است انجام می دهند تا اطمینان حاصل شود که این اتفاق نیفتد.
سفیر روسیه در ایران تاکید کرد که در موضوع توافق هسته ای ایران به آمریکا اعتمادی وجود ندارد. ایرانی ها به خوبی این را می دانند. آنها هم مانند ما آن را درک می کنند. کافی است بفهمیم زمانی که این قرارداد در سال 2015 منعقد شد، زمانی که توافقات حاصل شد و همه اینها با قطعنامه مربوطه شورای امنیت سازمان ملل متحد تأیید شد، در سال 2018 دولت جمهوری خواه آمریکایی دونالد ترامپ قوانین بین المللی را به شدت نقض کرد. من می خواهم یک بار دیگر تأکید کنم که آنها تعهدات خود را طبق قوانین بین المللی به شدت نقض کردند و خروج خود را از توافق اعلام کردند. طبیعتاً دیگر از چه نوع اعتمادی می توان صحبت کرد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала