راجاپاکسا، رئیس جمهور مستعفی سریلانکا در سنگاپور پناهندگی گرفت

© AP Photo / Eranga JayawardenaПрезидент Шри-Ланки Готабая Раджапакса
Президент Шри-Ланки Готабая Раджапакса - اسپوتنیک ایران  , 1920, 13.07.2022
اشتراک
شبکه تلویزیونی Republic TV به نقل از منابع خود اعلام کرد گوتابایا راجاپاکسا، رئیس جمهور مستعفی سریلانکا، از جزایر مالدیو به سنگاپور پرواز و در آنجا پناهندگی دریافت خواهد کرد.
به گزارش اسپوتنیک، رئیس جمهور سابق سریلانکا در ساعت 07:05 به وقت محلی (03:35 به وقت تهران ) فردا 14 ژوئیه وارد سنگاپور خواهد شد. طبق اخبار رسانه ها راجاپاکسا با خطوط هوایی سنگاپور پرواز خواهد کرد.
از جمله روزنامه دیلی میرور چنین خبری را منتشر شده است.
پیش از این، پرتال خبری آدادرانا (Adaderana) با استناد به بیانیه دفتر نخست وزیری سریلانکا از اعمال مقررات منع رفت و آمد در استان غربی این کشور که شامل کلمبو نیز می شود، و برقراری وضعیت فوق العاده در این سراسر سریلانکا خبر داده بود.
تجمع مردم در محل اقامت رسمی رئیس جمهور گوتابای راجاپاکسا در کلمبو، سریلانکا - اسپوتنیک ایران  , 1920, 12.07.2022
معترضین در کاخ اشغال شده رئیس جمهور سریلانکا
در پایان هفته گذشته، شرکت کنندگان در تظاهرات گسترده چند ماهه علیه دولت رئیس جمهور گوتابای راجاپاکسا، که در کلمبو برگزار شد، اقامتگاه های رئیس جمهور و نخست وزیر سریلانکا را تصرف کردند. رهبر این کشور 13 ژوئیه استعفای خود را اعلام و سنگاپور را ترک کرد. رئیس جمهور جدید در پارلمان سریلانکا 20 ژوئیه انتخاب می شود و پس از آن یک دولت موقت تعیین می شود که تا انتخابات عمومی بعدی کار خواهد کرد. نخست وزیر رانیل ویکرمسینگه به ​​عنوان رئیس جمهور موقت منصوب شد.
سریلانکا بدترین بحران اقتصادی خود را از زمان استقلال خود در سال 1948 تجربه می کند. همه‌گیری ویروس کرونا به صنعت گردشگری که منبع اصلی ارز خارجی برای این کشور است ضربه زده و باعث شده سریلانکا نتواند میزان سوخت مورد نیاز خود را خریداری کند. سریلانکا دچار کمبود مواد غذایی، مایحتاج اولیه، دارو و گاز است. بسیاری از مناطق این کشور با قطعی برق دائمی مواجه هستند. در عین حال، میزان بدهی خارجی این کشور جزیره ای 51 میلیارد دلار برآورد شده است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала