وزارت دفاع ترکیه: سند "مسئله غلات" هفته آینده امضاء می شود

© AFP 2023 / Adem Altanوزارت دفاع ترکیه: سند "مسئله غلات" هفته آینده امضاء می شود
وزارت دفاع ترکیه: سند مسئله غلات هفته آینده امضاء می شود - اسپوتنیک ایران  , 1920, 13.07.2022
اشتراک
خلوصی آکار، وزیر دفاع ملی ترکیه گفت: انتظار می‌رود در نشست هیات‌های روسیه و اوکراین درباره موضوع غلات هفته آینده در ترکیه، سندی درباره موضوعات مورد بحث امضا شود.
به گزارش اسپوتنیک، آکار در جمع خبرنگاران گفت: در این جلسه که هفته آینده برگزار می کنیم، یک بار دیگر همه جزئیات بررسی می شود وزیرکارهایی که انجام داده ایم را امضا می کنیم.
وی افزود: در نتیجه این دیدار که در فضایی سازنده و مثبت برگزار شد، در مورد مسائل فنی اصلی از جمله ایجاد مرکز هماهنگی در استانبول که نمایندگان همه طرف‌ها در آن حضور خواهند داشت،کنترل مشترک در نقاط خروج و ورود به بنادر؛ اطمینان از ایمنی ناوبری در مسیرها توافق حاصل شد.
وی ادامه داد: در مورد نشست جدید هیئت های اوکراین و روسیه در هفته آینده در ترکیه به توافق رسیدیم، در این نشست که هفته آینده برگزار خواهیم کرد، مجدداً همه جزئیات مورد بحث قرار خواهد گرفت و کارهای انجام شده مستندسازی خواهد شد.
امروز چهارشنبه 13 جولای، نشست غیرعلنی نمایندگان سازمانهای نظامی روسیه، اوکراین، ترکیه و سازمان ملل در استانبول درباره موضوع صادرات غلات اوکراینی از بنادر دریای سیاه برگزار شد. گزارش شده است که این دیدار در یکی از تاسیسات نظامی ترکیه انجام شده است. مشخص است که در جریان مذاکرات، هیئت روسی "بسته ای از پیشنهادات برای حل عملی سریع این موضوع" را به طرف اوکراینی ارائه کرد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала