هشدار نماینده مجلس ایران به کمبود ذخایر گندم ، روغن و برنج در کشور

© Sputnik / Artem Kreminskyهشدار نماینده مجلس ایران به کمبود ذخایر گندم ، روغن و برنج در کشور
هشدار نماینده مجلس ایران به کمبود ذخایر گندم ، روغن و برنج در کشور - اسپوتنیک ایران  , 1920, 13.07.2022
اشتراک
محمودزاده: در بحث نهاده‌های دامی و کشاورزی و کالاهای اساسی مانند گندم روغن برنج شکر و ... بیشتر از 20 روز دخیره نداریم.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایلنا، جلال محمودزاده، عضو کمیسیون کشاورزی مجلس ایران، در رابطه با کارت زرد روز گذشته نمایندگان مجلس به سیدجواد ساداتی‌نژاد وزیر جهاد کشاورزی و پیام‌های این کارت زرد بهارستان به وزیر، گفت: به عقیده من این کارت زردی که نمایندگان مجلس آن هم با این رأی بالا و تقریبا دوبرابری نسبت به مخالفان به وزیر جهاد کشاورزی دادند، برای ایشان پیام داشت.
وی ادامه داد: این نشان می‌دهد که نمایندگان مجلس به‌شدت از عملکرد وزارت جهاد کشاورزی ناراضی هستند. این نارضایتی هم دلایلی دارد یکی از این‌ها بحث نهاده‌ها است، موضوعات دیگر هم شامل وضعیت کالاهای اساسی در بازار، گرانی سوخت و سایر نیازهای کشاورزی، مکانیزاسیون کشاورزی، بحث آبیاری تحت فشار و ... است. همه این‌هایی که من عرض کردم در کنار یکدیگر به همراه تخلفاتی که در سازمان تعاون روستایی رخ داده دست به دست هم دادند تا نمایندگان به وزیر کارت زرد بدهند.
محمودزاده درباره عوامل این نارضایتی‌ها تصریح کرد: اگر آقای وزیر این پیام را دریافت کند، نیاز است که برای رفع آن در ساختار وزارت جهاد کشاورزی به خصوص در بحث معاونت‌ها و افراد تاثیرگذار تغییر ایجاد کند. همین حالا که ما صحبت می‌کنیم هیچکدام از معاونان ایشان غیر از یک نفر از بدنه وزارت جهاد کشاورزی نیستند و همه را از وزارت علوم و سایر دستگاه‌ها آورده است. زمانی که شما وزیری هستید که معاونان شما یک بخش را نمی‌شناسند، خودت به تنهایی هم نمی‌توانی این بخش بسیار وسیع را اداره کنی در واقع باید معاونت یک گوشه از کار را برعهده بگیرد و پیش ببرد؛ زمانی که معاونت‌ها از بدنه نیستند، بدنه با آن‌ها همکاری و همراهی نمی‌کند خب مطمئناً کار زمین‌گیر خواهد شد.
وی افزود: ما در طول تاریخ وزارت جهاد کشاورزی نداشتیم که پرسنل مجموعه بیاید بر علیه وزیر شعار بدهد که این را طی این مدت داشتیم، خب این نشان می‌دهد که نیروهای وزارت جهاد کشاورزی از این شیوه مدیریت آن‌ها به خط آخر رسیدند.
محمودزاده درباره ذخایر ایران در حوزه کالاهای اساسی و نهاده‌های دامی، گفت: علیرغم اینکه این‌ها (دولت) انکار می‌کنند اما من براساس تجربیاتی که دارم و سال‌ها در کمیسیون تخصصی و هیات رئیسه کمیسیون حضور داشتم می‌گویم که این‌ها بیش از 20 روز در بحث نهاده‌های دامی و کشاورزی و کالاهای اساسی مانند گندم روغن برنج شکر و ... دخیره ندارند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала